Sömniga tankar

Att ha PMS är att alltid behöva stanna upp och tänka "Känner jag det här på riktigt, eller är det PMS:en som talar? Är detta mina verkliga känslor inför denna saken, eller har hormonerna tagit besittning av mitt vett?"

Att ha PMS är alltså att alltid behöva tänka efter två gånger innan jag reagerar på mina känslor. Ofta kommer jag på att kanske det inte är så lurt att kasta tallriken i väggen och grina över att såsen blev bränd. Kanske jag inte heller är barbapappa personifierad och kanske, KANSKE är det inte så att hela världen gått ihop i en unison masterplan att förstöra mitt liv. Jag inser att om jag bara väntar ett par dagar kommer saken i ett helt annat ljus.

Men å andra sidan - vad är egentligen en riktig känsla? Känslor följer ju aldrig vett och etikett. De är sällan logiska eller rationella, inte heller konsekventa eller pålitliga. En känsla är just här, just nu och ändrar sig ofta. Precis som mitt PMS-humör.

Kommentarer
Postat av: Nergfol

Jag tänker precis likadant när jag har PMS...

2009-09-23 @ 09:22:50
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: DD

AHA!!! Det kanske var pms eller hormoner eller månfaserna eller något annat märkligt som fick min mage att reagera igår. Idag känns det inte riktigt lika illa som igår. Men jag fick tänka efter två och tre gånger.



Tack, nu förstår jag lite mer.....inte lätt att vara tjej alltid...



2009-09-23 @ 15:25:58
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: pezze

hahaha... nä det e då ingen syra i...

men kanske syftar du på den syrliga äpplen som kanske påverkar "degen" ovanpå äpplena!! ;P..

hihi..

men den var iallafall sketagött!! :)



jo då.. samma med PMS här hos mig,., mitthumör blir helt knäpp!!

blir extra känsligare mot allt skämt/retning mot mig osv.. blörrkk

samt minns jag inte så starkt, bara vagt om hur jag brukar bete mig under alla dessa PSM jag har haft..

nu e PMS:et här igen..

känns som man inte hinner återhämta sig föränn nästa PMS:iga humöret e här igen!!! bahh

nä nog med snack från min lilla trut!!!

men sketakul attdu tittarin på mitt blogg!! :)

Postat av: Jenny

Ohh, det är en härlig värld, come join me ;)

2009-09-24 @ 08:15:54
URL: http://jennysinfall.blogg.se/
Postat av: dahlgrenskan

SV: mest irriterande faktiskt, det gör den här processen att somna lite svårare ^^

2009-09-24 @ 21:54:18
URL: http://dahlgrenskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0