När det lönar sig att bitcha

Mina mobilräkningar har i det senaste varit helt skamligt höga. I början hittade jag på ursäkter å Tele2:s vägnar... jag var ju på Mallorca, jag ringde mycket när jag var i Sverige, jag har skickat många MMS, jag har surfat på webben... men så gick jag tom på ursäkter och de monstruösa räkningarna fortsatte strömma in.

Har meckat länge med att få samtalsspecifikation och när jag idag öppnade den kände jag ilskan bubbla upp. Här blev jag kund hos Tele2 för deras låga priser till Sverige, och får reda på att de höjt priset med 200% en månad efter att jag bytte till dem.

En milt sagt irriterad Hanna ringer supporten och förklarar hur jag känner - noll respons. Jag försöker igen, väl medveten om att man kommer längst med att vara hygglig - noll respons. Jag tänker på hur jag själv vill bli bemött av mina kunder och förklarar noga att jag känner mig lurad - noll respons.

Då blir jag überbitchen och ber om att bli kopplad till överordnade.

Telefonröst: Ja priserna för det abonnemanget var alldeles för gunstliga, vi var tvungen att ändra dem i maj.
Hanna: Men det är ju ingen som har berättat för mig?
Telefonröst: Det gick ut ett brev i posten till alla kunder med det abonnemanget.
Hanna: Det har jag ju inte fått något! Ni hade ju fel adress registrerad i era system.
Telefonröst: Ja hade du ringt in och ändrat så hade ju fått besked
Hanna: Jag ändrade i folkeregistret, det borde vara mer än nog! Och vad är det för stil att vara en firma som livnär sig på kommunikation och inte ens kan skicka ut ett mail till sina kunder?
Jag använder mig av autogiro just för att slippa all pappershantering, och så väljer ni att lita på det minst kostnadseffektiva och mest slumpmässiga kommunikationsmedoden som finns!? Och att skicka ut ett sms till alla kunder med information om detta, hade det varit för svårt för en telecomgigant som er?
Detta är dåligt gjort. Jag känner mig lurad. Detta är dålig kunduppföljning.
Telefonröst: Ja vi kan ju byta abonnemang för dig.
Hanna: Det är inte nog.
Telefonröst: Vad vill du ha då?
Hanna: Jag vill inte betala detta. Jag hade aldrig ringt så mycket om jag visste om att priset ändrats.
Telefonröst: Tjaaaa...
Hanna: Yes?
Telefonröst: Jag kan ju halvera denna räkningen?
Hanna: Ja det duger. Det är en fin goodwill-gest.

Se och lär folkens! Se och lär!
Man ska givetvis vara trevlig mot stackarna på andra sidan, men stå på era rättigheter. Alla seriösa mellanstora-stora bedrifter har en reklamationsavdelning. De har den JUST för sådana tillfällen. Utnyttja det för Guds skull.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Kan dom ens chockhöja det sådär? :S

Det är ju inte det avtalet jag skrivit på, liksom!

Men bra att du stod på dig! :)

2009-10-27 @ 15:43:19
URL: http://paksukainen.blogg.se/
Postat av: Fisken

Bra gjort där!

2009-10-27 @ 21:35:46
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0