Kundservice

Hade en sådan bisarr upplevelse i morse!

Snoozade en gång för mycket och fick rusa iväg utan frukost. Tar givetvis detta som ett tillfälle att skapa lite vardagslyx och tar siktet mot Waynes Coffee. Det är ju trots allt fredag.



På dörren hänger det stora plakat om "Frukost-tilbud! Kaffe og rundstycke, kun 35 kr!" vilket passar mig alldeles perfekt. Förutom en enda liten, mini-detalj. Jag dricker ju inte kaffe.

"Går det att byta ut kaffen i frukosterbjudandet mot en te?" undrar jag.
"Javisst" får jag som svar.

Så surrar det, puffar, låter, brummar och alldeles strax står hon och slår in på kassan.

Bruttan: Ja det blir 55 kronor tack!
Jag: 55 kronor? Men på dörren står det 35 kronor?
Bruttan: Mmm, det blir en extra kostnad för att byta mot te
Jag: 20 kronor extra?
Bruttan: Ja
Jag: För att byta en kaffe mot en te?
Bruttan: Ja
Jag: Ja det kan det lika gärna vara
Bruttan: Va?
Jag: Då vill jag inte ha den. Helt sjukt att ni tar 20 kronor mer för en tepåse än colombianska kaffebönor. Synnerligen oflexibelt. Där tappade ni en kund. Hejdå!

Och så gick jag.

Kommentarer
Postat av: t0tta

BRA GJORT!!! Hade alla stått på sig så, så hade de snart fått ändrat.. Kan de dricka sitt j-a te själv.

2009-10-09 @ 13:31:38
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Nergfol

Inget Lampehusbemötande där inte...

2009-10-09 @ 15:15:13
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: ullisar

bra hanna! - fast ajg antar det inte är kvinnan på bilden som är densamma som i texten :D

2009-10-11 @ 11:31:26
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0