Bra start på fredagen den 13

Börjar givetvis med den obligatoriska försovningen. Sängen var ovanligt skön idag, och snoozeknappen oethört frestande. Panik-vaknade således försent och studsade upp ur sängen. Varmvattnet var slut så duschen fick jag skippa, och tog sikte på frukosten. Drar fram äggpaketet och lyckas smälla det i golvet. En helt ny sorts äggröra uppenbarar sig. När jag ligger på golvet och stressat försöker utplåna resterna av min fadäs hör klart och tydligt vad som pågår inne hos grannen.

Ni förstår, när de konstruerade vårt hus måste det ha tagit inspiration från Japans väggar av rispapper. Utan att ens anstränga oss kan vi ohämmat spionera på grannarna då all deras konversation, all musik, all tv, allt sex (nåja, väldigt lite på den fronten måste dock konstateras) alla bråk, alla sånger, precis vartenda jäkla ljud ohämmat tränger in i vår lägenhet.

Och idag var det barnskrik. Hjärtskärande, ihållande, förtvivlat avgrundsvrål utan dess like. Jag stannar upp från min städning och lyssnar, känner hur det går en ilning genom kroppen. Och sedan den oerhörda lättnaden.

Tack gode Gud att det inte är jag.
Tack och lov att det inte är mitt barn.

Min morgon är ju faktiskt helt ok.

Kommentarer
Postat av: NE0 Timeless

Hej, på lördag öppnar klubben ( EARTH ) i secondlife.com vore kul om du ville komma förbi och dansa till tung Techno :)



För mer info. besök www.secondsweden.se eller www.secondlife.com (Tanka ner Gratis) Välkommen :)

2009-03-13 @ 09:20:39
URL: http://secondlife.bloggy.se
Postat av: Mikaela

hahaha, jag vaknade också av ihållande skrik,

dock inte av spædbar utan av 3 medelålders polacker som pratade med varandra medan de dammsøg.

2009-03-13 @ 10:40:43
URL: http://nebelsleben.blogg.se/
Postat av: Mikaela

kryper till korset



Snælla søta rara sexiga Hanna, kan du hjælpa mig med en bloggdesign? visar privata kroppsdelar



2009-03-13 @ 15:37:07
URL: http://nebelsleben.blogg.se/
Postat av: ullisar

sorry att jag inte bryr mig så mycket om din lättnad, jag undrar mest: vad var det som hänt det stackars barnet...? :(



om du blivit väckt av gråten hade det varit en annan femma! då hade jag tyckt synd om dig också.

2009-03-14 @ 00:09:23
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0