Är jag redan på Mallis?

Jag är uppriktigt förvirrad. Det är så satans varmt här att det knappt går att andas. Hela sängen skvalpar av mitt eget svett och trots söndagens tidiga morgontimma har jag inget alternativ än att stiga upp. Risken finns annars att jag drunkar av det ganska luktlösa men ändå obehagliga svettet.

Kollar ut och ser att termometern visar 43 grader i solen redan, dagen spås bli en av sommarens varmaste.
Alla fönster står på vid gavel men det hjälper föga eftersom det inte ens går en lätt bris.

Försöker mig fåfängt på en kall dusch men utan framgång. Tydligen har vi slut på kallvatten?! Fortsätter mitt klibbiga svettiga vankande i lägenheten och fryser isbitar i manisk takt.

Inser att jag måste omfamna vädret, inte kämpa mot det. Plockar därför fram boken, filten, bikinin och sätter kurs mot lite morgonsolning vid ån. När solen bländar mig tänker jag att det känns som att jag är utomlands. Och kommer på att jag faktiskt är det...

Fast i Norge. Inte Spanien.

Kommentarer
Postat av: Sketis

Gör som mig, skaffa en fet jekla fläkt :)

2009-06-29 @ 03:45:34
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: DD

Bästa tipset är:



1. ha nerdragna persienner hela dagen

2. dra för gardinerna också

3. stäng fönstret och håll inga fönster öpnna under dagen



Det är nämligen så att du släpper IN värme om du har fönsterna öppna och gardinerna undandragna.



Du ska istället:



1. Öppna fönsterna EFTER att solen gått ner

2. sova med öppna fönster och sen stänga fönsterna igen när du går upp.

3. Duscha skållhett, då känns det svalare när du kliver ur duschen. Duscha kallt gör att du svettas ännu mer.

4. Duscha hett på kvällen innan du ska lägga dig.



Så gör man i varma länder.



Lycka till!

2009-06-29 @ 13:42:56
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Nergfol

Nanting va varmt ni har i norgeland! Men vi har dte rätt varmt här med, ca 26 grader imorrn tex!



Glöm inte att smörja in din blek kropp!

Jag "glömde"..Nu kallas jag grisen...Cancergrisen!

2009-06-29 @ 22:26:55
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0