Gott Nytt År!

Tänkte bara passa på att önska alla mina läsare ett gott nytt kinesiskt nyår! Vi lämnar nu råttas år och går i i oxens år. Nu börjar en 15 dagar lång festival som enar inte bara ett helt land, utan alla kineser världen över. Dessutom stämmer även länder så som Taiwan, Mongoliet, Nepal, Vietnam, Singapore, Indonesien, Malaysia, Filipinerna, och Thailand in i firandet.



Jag fick just nyårshälsningar från Liu, min kinesiska vän som jag träffade i Australien. Jag måste erkänna att det högg lite i hjärtat att jag inte kunde åka och hälsa på henne så som vi tänkt. Men skam den som ger sig, jag ställer i siktet på nästa år och ser fram emot att vara i Kina och fira in Tigerns år. Mitt år.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har alltid använt det som "for the win", alltså superbra. Häromdan hörde jag någon annan som använde det som "fuck the world", så det hoppas jag att inte majoriteten gör :S

2009-01-26 @ 09:49:44
URL: http://trasi.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-26 @ 17:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0