IQ Fiskmås

Jag funderar lite på det här med intelligens. Det är för mig ett mysterium att det kan variera så från person till person. Vissa människor fattar direkt, kopplar och gör egna slutsatser, medans andra verkar sakna förmågan för självständigt tänkande. Hur klarar sig dessa individer i dagens samhälle? Och hur kan det variera så kraftigt?

Dessutom, vad är egentligen intelligens? Är det samma sak som IQ? I så fall, kan man mäta en människas intlligens med ett test på logiskt tänkande? Hur klassas en person som kan de första 1000 decimalerna på talet Pi men inte lyckas beställa en plusmeny på McDonlads?

Jag bevittnade just en konversation där båda parterna lyckades pratade om två olika ämnen utan att ens inse det. Det var något tragikomiskt över deras kommunikation, jag visste inte om det var moraliskt okej att roas av deras försök.

För övrigt så har jag insett att intelligens är ungefär det sexigaste som finns. Träffade en riktigt söt typ i helgen som dessvärre inte kunde kläcka någon vitsigare kommentar än "Vad ska du göra med den ciggen? Får jag kolla på?". Där dog den lilla gnistan med en gång. Jag vill ha någon som kan imponera, någon som utmanar mig intellektuellt och framför allt - någon som kan få mig att skratta!

Kommentarer
Postat av: t0tta

HAHAHAHAHAHAHAHAHA.. Han fick MIG att skratta i.a.f.. SÅ dum, får man inte vara.. hahahahaha

2008-09-29 @ 17:45:54
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Mari

Hahahaha! Vilken snubbe!



Håller med dig - intelligens och humor e det jag märker först...ja förutom ögonen då! ;)

2008-09-29 @ 18:19:07
URL: http://newht.blogspot.com
Postat av: Anna

En gång træffade jag en kille som kunde matcha mig vad gæller anvændandet av ord. Han kunde æven konsten att anvænda stor bokstav och punkt på korrekt stælle. Svenska språket ær en sån kælla till førnøjelse bara man kan anvænda det! Tyværr visade det sig ju att killen var galen, och hotade att døda både mig och min katt.



Och måste jag vælja, så væljer jag en snubbe som aldrig anvænder stor bokstav (eller ær mindre intelligent) hellre æn han som ær psycho. Fast snubben du støtte på (han som støtte på dig) verkar ju vara mer æn lovligt blåst :)





2008-09-29 @ 18:19:36
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Anna

Fan det læt næstan som om min karl ær typ ointelligent eller nåt, men det ær han inte. Bara så du inte tror jag ær ihop med værsta retarten :)



Snart kommer vi att bo grannar! (Med norrlændska mått ræknat) Spænnande! :)

2008-09-29 @ 18:20:38
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Erica

okej. Ja du ska ju inte bo med någon som du inte är helt säker på. Tyvärr är det helt fullt här i Stekpannan annars hade du gärna fått flytta in. =(



Tänk på att alltid tro på dig själv som säljare. Börjar du tvivla så gör de du ska sälja till det med. Du kommer att träffa på en hel del random folk, en del som är trevliga, en del som är äckliga, en del som är jobbiga och en del som bara är otrevliga. Tänk då på att bara le och låta dem vara hur de vill och när de går därifrån säger du bara ha en trevlig dag. Lägg sen det om sidan om de har varit otrevliga, du har bara råkat vara på fel ställe vid fel tillfälle. Inget ont mot dig alltså. Och försök att ha kul och skapa din egen säljarstil. Den som funkar bäst för dig.



När är det du flyttar upp? Vi kanske skulle kunna träffas och ta en fika någon dag?

Klem

2008-09-29 @ 20:20:08
URL: http://ericaantonia.blogg.se/
Postat av: DD

Jag håller med om det sista du skriver. Intelligens och få mig att skratta, dock inte asgrva för att han e så jävla dum. "Får jag kolla????" Meh....



2008-09-29 @ 22:39:55
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: J

Fan du kan ju inte säga A och sen skita i B! Återge konversationen för bövelen =)

2008-09-30 @ 23:56:43
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0