Pang i bygget

Haha alltså jag måste berätta om vad som händer här nere. Jag har inte mycket tid men skriver så mycket jag hinner,

Vi bor på hotel Ansgar i Odense, vilket över internet ser ut att vara hyfsat stort, luftigt och modernt. På plats undrar vi lite lätt om bilderna ens är tagna från det här hotellet. Jag behöver antagligen inte gå in på närmare detaljer om hur ett sunkigt hotell ser ut, vi har antagligen alla vart där någon gång.

Gårdagen innehåller en överaskning
i form av löss. Min kollega bäddar sin säng och hittar inte mindre än tre löss på sitt vita underlakan. Receptionisten har svårt att inse hur det här är deras problem och kräver rätt mycket övertalning innan ett nytt rum blir aktuellt. Samtidigt håller vi andra på att klia sönder skalpen då vi sympatiserar med henne så till den grad att vi även känner av hallucinerade löss.

Inte ett dugg avundsjuka går vi och lägger oss i går kväll. Vilket för min del blir närmare två-svåret då företaget bjöd på god mat och vin. Exakt en halvtimma senare vaknar jag av ett avgrundstjut, ett molande, malande, ihållande, vidrigt ljud som aldrig vill ta slut. Efter att ha försökt slå ned brandvarnaren inser vi att larmet kanske gått på riktigt och vi pallrar oss sömndruckna ned till lobbyn.

Givetvis, som tur var, fanns det ingen brand. Larmet var falskt. Men det betyder inte att vi kan gå tillbaak till våra älskade sängar och gosa, för ingen vet hur man stänger av larmet. Tekniker rings in, hotellägaren kommer, brandmännen guidar, men ingen får bukt på det. Efter en timma går jag och lägger mig på govlet i restaurangen, jag måste få lite sömn. Mina kollegor inser snart vilket geni jag är och joinar en efter en. Så ligger vi till klockan 4 på morgonen innan en vänlig gäst puffar på oss och meddelar att nu går det bra att gå tillbaka till rummen. Hotellet glömde visst av att informera gästerna när problemet äntligen löstes.

Två timmar senare ringer min väckarklocka. Jag går upp likt morgonens första solstrålar och förbereder mig på ännu en jobbdag.

Kommentarer
Postat av: Sketis

Oh... haha Stackare...

2008-09-21 @ 12:23:44
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: Jessica

vad fan e det för en jävla hotell du/ni har åkt dit på... :S

stackars dig!!!! :/

nästa gång du/de ska bo på ngn hotell, så ta alla dessa hotellbilder med nypa salt...

2008-09-21 @ 20:28:21
Postat av: ullrika

hade varit kul att få se dina foton jämfört med hotellets egna. helt okej om du photoshoppar först ;)

2008-09-22 @ 00:11:03
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Haha..dä ä sånt där man kommer komma ihåg i alla fall ;)

2008-09-22 @ 10:47:02
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: DD

men det är ju inget konstigt alls!!! Du ska vara glad att hotellet inte är sånt att det tar en-timmes gäster, dom där turisthottelen är alla sånna. Billigt hotell i centrum...just taste the words...



2008-09-22 @ 13:28:22
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: J

Det vore faktiskt drömjobbet ^^ Bara resa runt och vara retard hela dagarna. Det är som vanligt, fast mer resa!

2008-09-22 @ 21:58:43
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0