Det finns service, och så finns det..

Just hemkommen från restaurangbesök med mormor. Istället för en mätt och belåten stillhet, känner jag den obehagliga irritationen komma. Nog för att jag ser ung ut, jag förstår att de ber om leg när jag beställer alkohol. Jag vet också att det inte är en dålig sak att se ung ut, att jag borde uppskatta det och kommer vara såååå glad när jag blir äldre, bla bla bla. Jag kan till och med gå med på att det är förvirrande när jag sitter mitt i mellan mina småsyskon. Men herre gud, något mått av hyfs visar man väl ändå?

Tydligen inte. När kyparen behagar sig komma fram till vårt bord vänder han sig mot oss och utbrister:
"Ja, ni vill väl inte ha något med alkohol i alla fall!"


När jag då ber om ett glas rött vin protesterar han och påstår att jag inte vet vilket vin som passar till vilken maträtt. Först efter att jag beställer ett grillspett låter han mig få min vilja fram med meningen "Ja, jag ger dig väl ett glas merlot då. Det passar ju till allt"

Jag blir så otroligt provocerad av en sådan man. Som inte förstår vad service innebär och som måste sätta sig över mig. Någon som helst glömt bort uttrycket Kunden har alltid rätt.

Kommentarer
Postat av: Sketis

Herregud. Du har väl rätt att dricka vilket jäkla vin till vilken rätt du vill? haha.. Ajja, han blir nog inte långvarig om han har den attityden, jag hade bett han dra åt h-vete och gått till en annan restaurang.



Och jag hade svurit högt och ljudligt om den dåliga servicen så andra kunder och kanske någon liten restaurangchef hör det med...

2008-09-11 @ 20:44:40
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Att ni ens stannade kvar. Jag hade rest mig och gått därifrån på en gång.

2008-09-11 @ 22:50:54
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: ullisen

om det hänt mig och vi fortfarande bara var på beställningsstadiet så hade jag nog också velat resa mig och gå. men jag förstår att det är svårt under ett "kalas".



fast du. sorry att pajja dina illusioner, men... kunden har faktiskt inte alltid rätt. iaf inte mina kunder.

¨;)

2008-09-11 @ 23:35:51
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0