Karriärsdrömmar

Jag har antagligen kollat på för mycket Maid in Manhattan då jag fått för mig att ett av de roligaste jobben är att jobba på hotell. Nu är i och för sig det mesta roligare än nuvarande jobb, konkurrensen är ju inte stenhård om man säger så. Eller för att citera min kära arbetskollega Susann: "Jag hade hellre skrapat rent en offentlig toalett med bara naglarna än att fortsätta här..."




Det är anledningen till att jag spenderade hela gårdagens med att besöka vart enda hotell i hela Oslo. Och jag tycker ju.. att någon borde nappa? Jag menar.. hur svårt kan det vara? Le, hjälp gästerna, och söla inte. Det klarar jag galant vilken dag som helst.

En person kommenterade på mitt cv; hon sa att det var snyggt och så... men var fanns min ålder? Och en bild på mig kanske? Då blir jag helt konfys, ska man ha det på sitt cv nu? Jag har alltid fått lära mig att det inte skall med, för att undvika ett oprofessionellt intryck. Är det någon där ute som vet? Mucho importanto, vi snackar liv eller död. Kanske inte, men jobb eller inte jobb i alla fall.

Kommentarer
Postat av: DD

Jag har nu för första gången i min karriär skickat in foto. Iofs hade dom mitt CV först och det var därför dom ringde, men dom ville ha en bild på mig INNAN vi träffades. MEH? WHY? Vi ska ju ses om en vecka....men men....



Den nya trenden kanske. ta en snygg studiobild och sen är det bara att klistra in det i alla dina papper. Le och se strålande ut ;D



2008-10-08 @ 11:07:59
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Lina

åldern ska alltid stå med, men bild får man avgöra själv, ibland kan det vara bra att ha bild så personen man pratade med kommer ihåg att det var just du han pratade med. alltså vilket cv hör till vem. för namn kan vara svåra att komma ihåg.

2008-10-08 @ 12:53:46
Postat av: EvE

Jag har förstått samma sak som du att ålder eller fotot aldrig behöver finnas med. Men om man söker jobb som många andra också söker så är det nog bra att utmärka dsig med ett foto. För precis som Lina säger så gör ju det att de bättre kan komma ihåg att "aha, det är hon som var så trevlig" ;)

2008-10-08 @ 14:06:11
Postat av: Jessica

jag skriver alltid mitt personnummer där uppe i hörnet tillsammans med adress och telefonnummer och sånt så då har de ju åldern där. Men bild? Om man söker ett jobb efter att ha sett en annons där det står att de vill ha bild med så skickar man väl med en bild men jag skulle aldrig skicka med ett foto av mig själv om det inte efterfrågades haha

2008-10-08 @ 15:34:52
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: t0tta

Jag för min del, har aldrig hört talas om att åldern INTE skulle stå med.. Däremot, är det en klar fördel att skicka med foto.

2008-10-08 @ 19:29:40
URL: http://t0tta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0