Storyn

Jaa.. gott folk.
Problemet gäller givetvis killar.

Ända sedan jag flyttade in har jag och Amir flirtat med varandra. Oskyldigt och roligt sådär som det blir mellan två trevliga singlar. Det var lättsamt, inget mer kunde hända. Vi bor ju ihop.

På taket under påverkan av en flaska vin ändras såklart allting. Djupa samtal som leder till kramar. Kramar som leder till pussar. Pussar som leder till kyssar. Jag vet direkt att det är fel, men glömmer varför.

Plötsligt händer något så oväntat: Amir bekänner sin kärlek till mig.
Jag blir rörd, förvånad, chockad, glad och rädd. Inom loppet av fem sekunder kommer jag till tre insikter som inte är att leka med...
  1. Han menar det verkligen. Han vill starta något seriöst med mig.
  2. Jag känner inte alls samma sak.
  3. Jag vill fortsätta vara singel.
Sedan följer en känslomässig berg-och-dal bana utan dess like. Katt.och råtta lek inleds, jag får blommor och choklad, blir behandlad som en prinsessa och upplever massiva vågor av dåligt samvete. Jag tvingas erkänna var jag står i frågan och kunde tagit livet av mig när jag såg hans blick.
Jag vill aldrig någonsin se den igen.
I det ögonblicket hatade jag verkligen mig själv.

Hur kan jag få någon att känna så? Hur kan det gå så fel bara för att två personer gillar varandra olika mycket? Och hur ska jag orka bo kvar? Jag kan inte möta hans blick för varje gång ser jag en gnutta hopp, som hoppas så innerligt och osyldigt att mitt hjärta smulas sönder.

Jag kan inte sluta må dåligt för att känslorna inte är besvarade, samtidigt som luften försvinner ur rummet varje gång han försöker.

Kommentarer
Postat av: Sketis

Så är det tyvärr ibland. Allting är inte en dans på rosor och vissa gånger såras någon. Men hade det varit så att all kärlek vart besvarad på samma sätt hade bigami vart lagligt. Annars hade det aldrig funkat.

2008-10-15 @ 02:17:51
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: DD

Jag kan ju bara säga av egen erfarenhet att man måste lära sig dämpa sin flirtlusta och dämpa sitt sätt att vara.



Sen blir jag allvarligt konfunderad. När jag började läsa din blogg skrev du att du var GAY. Ändå är det killar hitochdit.



Jag tror minsann att Hanna har mycket mer än bara Amir att tänka igenom. Rent allvarligt alltså. Du kan ju inte fly till ett annat land nu igen.



Kram



2008-10-15 @ 14:24:10
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: t0tta

Ehm.. DD... Hanna kommer precis från ett 42 månader långt förhållande med Joel... Du kanske skulle läsa lite bak i bloggen...



Och du Hanna.. Vet du vad? Jag tycker faktiskt inte skulden, eller problemet ligger hos dig, i detta fallet... Och jag tycker inte du ska ha dåligt samvete heller... Ni har helt enkelt inte känt varandra så länge, att såna känslor ska kunna ha uppkommit...



Är man så "förälskad" efter mindre än 2 veckor, utan att ha det besvarat, bör man nog seriöst se över sitt mentala tillstånd.



Och det är inget fel i att vara singel.. Du kommer precis från ett långt förhållande... Jag tycker du gör helt rätt... Och du ska inte behöva flytta.. Han får helt enkelt vara stor pojke och komma över dig.

2008-10-15 @ 17:35:49
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: DD

Totta - miss besserwisser...läs inlägget den 18 augusti som Hanna själv skrivit. Jag tror minsann rubriken är: "GAY". Det var därifrån jag fick det. Så du kan ju läsa lite bakåt i bloggen du med.

Sen står det klart och tydligt i en massa inlägg att det flirtas hejvilt. En massa människor uppfattar flirt som = gillar mig. Det vet jag av egen erfarenhet och jag ville dela med mig av denna till Hanna utan skuldbeläggning. So ist es frau Messershmidt. =)





2008-10-15 @ 19:11:13
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Marie

Oj! Är det mer än Amir som Hanna har att konfrontera med tanke på ovan kommentarer? Då kan ju inte jag vara sämre än att kommentera också.



När ska man nånsin komma underfund med skillnaden eller likheten?:

man - kvinna

förälskad - flirtsugen

kärlekskrank - kompissökare

partnersökare - äktenskapsförmedlare

sexsugen - snacksalig

förtrogen - skandalspridare

slyna - ängel

äkta - falsk

vän - fiende

???? - !!!!

2008-10-15 @ 23:01:36
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ahahaha! De va fan längesen jag skrattade så åt en kommentarsföljd! :D

Fy fan vad jag älskar när människor tävlar i att veta mest om någon. I de flesta fall gäller väl detta en känd människa, någon som de allra flesta har en åsikt om. Men när det gäller Hanna blir det så jävla mycket roligare!

Tack brudar (jag bara utgår ifrån att ni är brudar) för ett gott skratt! :D

2008-10-16 @ 21:43:30
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: DD

Hanna - To BI or not to BI....du får vara vad du vill, men gör klart för din omgivning vad du INTE är ute efter så slipper du en massa bekymmer. Jag gjorde en reflektion och så fick Totta det till att bli en hel kedjereaktion.

2008-10-17 @ 09:04:59
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0