Ett jobb, ett annat jobb och ett tredje jobb

I tisdags kom jag in och medverkade i ett möte på jobbet, obetalt. Som kompensation för detta snälla söta beteende blev jag lovad en alldeles ljuvlig efterlängtad sovmorgon dagen efter. Förblindad av lycka över de extra timmarna sömn jag skulle få skuttar jag hemåt. Lyckan håller i sig ända till 23.30 då chefen skickar sms och meddelar aprill, aprill. Ingen sovmorgon, upp i vanlig tid med tuppen.

Rebellisk som jag är drabbas jag av selektiv blindhet och SER inte det meddelandet. Sover således länge, inser att jag leker med ödet, orkar inte bry mig för jag hatar mitt jobb, och kommer fram klockan tio på morgonen.

Möts av chefens chef.
The Big Boss.

Sväljer, svettas, andnöd. Helvete, nu ställde jag till det. Hatar jag verkligen jobbet så mycket? Varför gjorde jag så? Jag behöver ju pengarna. Hon ser min nevrositet, klappar mig på axlen och meddelar att hon har ett erbjudande. Ett gig har kommit upp, det brukar vara populärt. Lokalt, enkelt, roligt. Jag ska klä upp mig till sjuksköterska och stå på Aker Brygge för att ge bort gratis synundersökningar, är jag sugen?

Om jag är! Det är helt galet mycket bättre än att försöka värva faddrar till svältande barn. Gratis går alltid hem. Så härligt att komma bort lite.

Dessutom har jag hunnit med inte mindre än två arbetsintervjuer under den gångna veckan, så nu vill jag att alla ni där ute håller tummarna för min skull. Ett av jobben var som Web-designer. Förstår ni vad otroligt fucking jävla ball det hade varit? Svar lovas innan måndag. Shit. Jag vill, jag vill, jag vill. Jag ska!

Kommentarer
Postat av: Dagens Eko

håller tummar och tår får dig!!!!

2008-10-16 @ 23:10:04
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha fan vad sjysst att få klä ut sig till sjuksköterska! När ska du stå där? Vore onekligen skoj att få bevittna detta (okej, GRATIS synundersökning lät inte helt fel det heller).



Stället vi bor på heter Kolbotn, ligger alldeles utanför Oslos stadsgräns.



Och ja, han Tomas du bor med låter lite småkul ibland. Kanske inte alla tomtar på loftet springer åt samma håll? Men hade jag bott med nån som käkade upp min mat sådär hade jag blitt tokig! Mat är heligt! Nästan iaf :)



Och håller tummarna för jobben, går finfint ska du se :)

2008-10-17 @ 13:04:00
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: ullisen

tummar hållna här med!



ps. den där tomas är väl han som sitter på kontraktet va?

2008-10-17 @ 22:25:42
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0