Snillen spekulerar

Systrami är barmhärtig och ska ge mig skjuts in till stan, och lånar svärmors bil för första gången. Vi konstaterar ganska snart att det är en automat men ger det ett försök med mottot: Äh, hur svårt kan det egentligen vara? Det är ju bara att gasa och styra.

Efter 10 minuters experimenterande lyckas vi med choken, och vi är på väg. Skruttomobilen surar och är väldigt seg i gasen, vi har svårigheter att nå upp över 50. Lyckligtvis befinner vi oss i en småstad, och när alla andra bilister är pensionärer, framstår vi ändå som gangters.

Det börjar lukta lite illa, och trots min eviga förkylning sticker det misstänkt i näsan. Först när vi parkerar lyckas vi plussa ihop ett och ett: handbromsen ligger fortfarande i! Vi trillar ut bilen, kiknande av skratt när systrami låser och slår igen dörren. Med motorn på.

Ah. Det märks att vi är släkt.

Kommentarer
Postat av: ullrika

å så säger man att tjejer inte kan köra bil? äsch då!

hoppas förresten svärmors son inte läser det här ;)

2008-12-01 @ 11:38:15
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Äsch....det är inte så jättestort.

Men när den väl kommer ut, så kommer du att säga:

Ahaaa!!! Okej. Jag förstår!

2008-12-01 @ 16:30:25
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: DD

Säg till när du närmar dig mina trakter!!! Jag ska parkera bilen i garaget och hålla mig inomhus tills du åkt därifrån....HJÄLP!!!







2008-12-02 @ 17:12:13
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0