Har ni tänkt på tåget-leken?

Vad är det för tävling som råder strax innan tåget rullar in på perrongen? Det måste vara något i stil med "Den som ställer sig upp först ska dö!" för annars fattar jag inte detta märkliga beteende.

Har ni också märkt det? Varje gång jag åker pendeltåg är det ingen som vill vara den första att ställa sig upp vid avstigning. Annars är man väldigt o-cool. När konduktören ropar ut stationsnamnet kastar folk diskreta blickar runt om i vagnen för att se vem som ger upp först. Ibland sitter de fortfarande ned även när dörrarna glider upp och folk börjar välla in, vilket skapar ett underhållande kaos. Två filer existerar nämligen inte i kollektivtrafiken.

Jag ser detta varje morgon, och förstår det fortfarande inte.

Kommentarer
Postat av: J

Japp, att gå av sist från pendeln är som att sitta längst bak i bussen, otroligt tufft!



Det var knappast värt det eftersom jag längtar som fan tillbaka, men just då hade jag inte så mkt val, var pank som en kyrkråtta mest hela tiden..

Vet inte om de skulle upptäcka mig, men det känns lite dumt att chansa och få hela reskassan dragen redan i tullen, que no? =)

2008-11-14 @ 05:43:55
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Lexi

hmmmm jag tycker det är tvärtom i Stockholm... "vem kan komma av först" blandat med "vem kan välta flest av de som ska tränga sig in i vagnen innan alla gått av"... lång mening.

2008-11-14 @ 09:48:39
URL: http://www.boybeater.org/x
Postat av: Dagens Eko

Jag instämmer med Lexi, här i stan hinner inte folk kliva av innan andra kliver på.

2008-11-14 @ 12:30:48
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha, här i linköpingstrakten är det tvärt om. En kapplöping till vem som är först på och först av tåget ;)

2008-11-14 @ 16:59:34
Postat av: Kattis

Haha va? Jag har aldrig upplevt det så? :P

Snarare tvärtom.. Sisten av är en bajskorv!

2008-11-15 @ 19:24:02
URL: http://ernies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0