Så nöjd

Just hemkommen från middagen i operahuset. Jag är så himla nöjd! Atmosfären var underbar, piano musik, hovmästare i blankpolerade skor. Aldrig någonsin har jag blivit så smörad för. Trots att vår middag gick på ungefär vad jag betalar för mat under en hel månad var det värt vartenda öre. Vilken upplevelse! Alla borde få göra det här.

Vi beställde bara tvårätters, men så följde det med fyra olika tillbehör till varje rätt. Lite kaviar här, mynta där. Kanske lite grapefruktsis för att friska upp smaklökarna? Vill du ha ett bröd bakat på rosmarin eller gammeldags mjölk? Inget av dem? Det fixar vi!

Vi var nog bonniga så det räckte och blev över. När han lade servetten i Joels knä kunde vi inte hålla oss för skratt. När han undrade om han kunde få ta min jacka frågade jag varför. Och hur i hela världen ska man bete sig när de håller upp vinflaskan mot en? Vi nickade godkännande och det verkade fungera i alla fall.

Bästa citatet kom när jag gav dem komplimanger för den underbara efterrätten.
"It was the best creme brulee I ever had!"
"What..? Really??"

Kommentarer
Postat av: Fegon

Var det verkligen ett så solklart fall? Hjälp. Men klippen där jag spelar golf då... de måste ju tala till min favör eftersom att jag verkar så jättejättemanlig där?

2008-05-27 @ 03:36:27
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Agge

hahaha jag kan just se det framför mig vad som försiggår bak på köket, med kockar och servitörer skrattar så de kissar på sig åt er bonnighter och har vadslagning om hur pinsamma ni kommer att vara innan ni lämnar restaurangen :)



och ja, aningens avis kanske jag är ändå :)

2008-05-29 @ 13:25:34
URL: http://thekattmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0