Jättestora Bajskorvar

Resaurangbesök idag. Vi hade tänkt att ta med Brooke + partner samt Priyanka + partner till den Skandinaviska Restaurangen. Det är ju fredag trots allt. Dessutom åker vi ju snart härifrån och tänkte att en liten middag med våra närmaste klasskamrater kan vara på sin plats.

Brookes snubbe avbokade rätt snabbt, föga förvånande, men när inte ett knyst om avbokade planer hördes från Priyanka tänkte jag att "herre jesus denna gången kanske de kommer!". För säkerhets skull slängde jag iväg ett litet sms igår för att dubbelkolla. Samt ett i morse. Sedan ringde jag och lämnade ett meddelande. Men svaret lyste med sin frånvaro.

Här är det ju ganska klart att de inte tänker komma. Inte har de heller anständghet nog att ringa och meddela om detta. Irriterad knåpar jag ihop ett sms där jag ljuger tills jag blir blå:

"Hej! Hur blir det ikväll? Kommer ni komma? Eller ska jag avboka reservationen? Då blir det ju i och för sig straffavgift på 20 dollar men jag vill ju inte äta ensam..."

30 sekunder senare plingar mobilen och hon ursäktar sig för det sena svaret, men nej tyvärr kan de inte komma av okänd anledning.

Pinsamt. Bara pinsamt dåligt. Det snabba svaret gjorde det änu mer uppenbart att hon bara ignorerat mina tidigare meddelanden. Jag blir arg och sårad på helt nya nivåer. Vad kallar man sådana människor? Bajskorvar. Jättestora Bajskorvar. Fy fan.

Kommentarer
Postat av: lyssie

det där var ju bara fegt av henne o göra så =( vet själv hur arg o sårad man blir! vettu vad? äh du behöver inte sånt! du kan fira din hemkomst sen när du e sverige istället! ; ) kan bli mycket roligare!! pusssssssssssss

2008-05-16 @ 10:32:22
URL: http://alyssas.blogg.se/
Postat av: Petra

Konflikträdda jäkla bajskorvar dessutom! Sånt gör mig vansinnig.

Näe, för fan Hanna. Kom hem snart så går VI ut. På riktigt! Du verkar vara en tjej som vet hur man roar sig. =D

2008-05-16 @ 12:01:35
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Agge

Som svar på frågan i slutet: riktigt stor bakis-bajskorv. (alla vet hur illla de luktar)

2008-05-16 @ 15:56:43
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Sawen

Usch vilken dålig stil. Såna borde man hämnas på :p

2008-05-18 @ 14:50:48
URL: http://sawens.webblogg.se/
Postat av: Irené

Kikar in på din blogg och läser o läser...

så kommer jag till detta inlägg och DET är ju precis så jag känner och fått mig riktigt deppig!!

Jävla bajskorvar!!

Ska bli så skönt när jag fått klämt ut dom och spolat :D

2008-05-21 @ 08:55:16
URL: http://darknessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0