Surfers girl

Hej världen.

Nu är jag inte längre en oskuld. Nu är jag en surfer.


Resan var helt sinnessjuk på en miljon olika sätt, tror ingen orkar läsa allt i ett inlägg så jag delar upp det.

Del 1: Resan

Efter mitt lilla missöde med bussen var det en mycket nervös Hanna som återigen begav sig. Som tur var fanns det denna gången en hel hord med surfsugna ungdomar som väntade med mig. Efter legitimering knöddes vi in i två pyttiga bussar och folk hälsade glatt.

Jag tycker det är lite märkligt att ingen annan har med sig böcker och annat underhållande för den långa bussresan till Byron Bay. När vi dessutom kör förbi flygplatsen inser jag att vi faktiskt är på väg söder ut! Efter lite förvirrade utrop från min sida och allmänt skratt från de andra resenärerna inser jag att vi inte ska till Byron Bay. Vi ska till 7 Mile Beach. Jaha ja.

Vi stannar till i en liten håla för middag. När vi 30 minuter senare åter samlas för avfärd inser vi att bussen saknas. Ännu lyckligare blir vi av det häftiga regnet som drar in. När vi väntat tålmodigt i 45 minuter kommer bussen till slut, fullproppad med andra människor! Den andra bussen hade tydligen krockat och motorn kolade vippen. Blöta, och kalla är vi nu fast i denna håla. En håla i ordets fulla mening då inte ens en pub gick att tillgå.

3 timmar stannade vi där, medan guiderna envist försökte laga bussen. När de äntligen inser att det är ett mission impossible sätter de hälften av gruppen på ett tåg, medan vi andra får åka sista biten i buss. Trötta, blöta, kalla, griniga och ur stånd att fatta vad som har hänt anländer vi till Surf Camp mitt i natten. 3 minuter efter ankomst är det åter tyst och allt som hörs är enskilda snarkningar. God natt.

Kommentarer
Postat av: joel

och bara för att kolla... oskuld har du väl inte varit på ganska länge... för det vi gör är väl ändå nästan sex?

jag kallar mig inte oskuld längre i alla fall... måste den vara helt inne?

2008-03-10 @ 08:25:14
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0