Sunny Day

Fortsättning på surfresan

På väg hem från puben slogs jag till marken av himlavalvets otroliga skönhet. Det är första gången jag verkligen kan titta på stjärnorna utan någon stor stad i närheten. Det var en helt ortoligt stjärnklar natt, man såg galaxer, stjärnor, planeter och andra astrologiska mirakel. Jag tappade andan och stod där som ett fån, men gapande mun och blicken vänd mot himelen i evigheter. Lycklig och trött kryper jag till kojs tillsammans med de Kanadensiska flickorna jag delar rum med.

Morgonen därpå var extremt underhållande. Alla var bakis förutom vårat rum. De hade festat tills puben stängde och sedan tänt en brasa på stranden. Folk hade droppat i säng mellan 2 och 4, och ingen var särkilt pratglad när de vaknade. Självfallet var jag extra kvittrig och glad, sjöng lite glada truddelutter bara för att jävlas. Guiderna var bakis också, och extra sura när de inser att någon spytt i handfatet på den gemensamma toaletten. Ingen erkänner givetvis och alla kastar misstänksamma blickar på varandra.

När vi åter gör oss redo för beachen går det på rutin, det känns som att vi hållt på med detta i flera år. Solen lovar ännu en perfekt dag och vi beger oss mot havet. Vågorna är väldigt gynnsamma och jag kan glatt meddela att jag stod upp 4 ggr under morgonens första lektion. Vilket är lite av en prestation. Men under eftermiddagen sjönk tidvattnet och det blåste upp, så då gick det bara bajs.

Snabba puckar efteråt, turbodusch och städ sedan bär det av hemåt. Planen var att anlända till Sydney vid 19 men de kom givetvis en timma för sent. Där skulle vi fått gratis öl och pizza, men även det var försenat så alla drog hem. Vi var helt slut. Väl hemma drar jag upp min CD med foton jag köpt för rövarpriset 50 dollar och ska visa Joel hur duktig jag var. Gissa min besvikelse när jag ser någon annans fula nuna istället för min. Jag har alltså fått fel CD. Jävla skitföretag.

Kommentarer
Postat av: ullisar

jag tror att det var du som spydde i handfatet. efter att du upptäckt att de gett dig fel skiva!

2008-03-11 @ 23:41:03
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0