5/5

Det får gårdagen i betyg. Jag är på det hela mycket nöjd. Mycket mycket nöjd.

Förfesten ägde rum på en liten pub vars happy hour gick ut på att man singlade slant om drinken. Gissade man rätt behöve man inte betala. Gissa vem som fick fem glas vin för 4 dollar?! :D

Joels klass var ganska välrepresenterad till en början, men efter två timmar hade alla gått utom två hjältar:
Japanen Masato (eller Makoto, Masati, Mosato?) som pratade väldigt bra engelska nykter, men var helt oförståelig full. Jag tror inte jag förtstod ett ord han sa efter kl 20.. När musiken började for han upp på dansgolvet där han boxades med luften resten av kvällen.
Slovaken Michael som var en glad liten prick. Blond som solsken och fnissade en hel del. Han gav oss sitt fulla stöd i kampanjen "Australiensare är egentligen tråkiga".

På något sätt lyckades vi komma in på Sidebar trots att halva sällskapet saknade leg. Där drack vi coctails ur kannor och fick plats på den upplysta liggplatsen(?). Kvällens bedrift är ju helt klart att vi fick igång dansgolvet. Två timmars energiskt stampande och skumpande från min och Joels sida resulterade i en pulserade klubb. De som var för fina för att dansa slängde Joel helt sonika över axeln och bar till dansgolvet! Hehe helfestligt. Det gillade de, fina damerna. En blond Viking kidnappar dem till dansgolvet, då kan man ju inte gärna säga nej?

Jag lyckades med bedriften att hålla en jämn fylla utan illamående. Min enda släng av bakfylla fick jag precis som vanligt två timmar efter insomning. Då gick jag upp och satt några minuter i duschen, som vanligt, slumrade till lite på toalettgolvet, som vanligt, och mådde sedan tiptop!

Jag hade nästan glömt vad kul det kan vara att festa.
Se upp Sverige!!

Kommentarer
Postat av: Scream and Shout

Haha! JA! Jag är bannemej avundsjuk! Ge mig fest era as! Fast jag blir lite orolig nu när jag får veta att ni är dansfreaks. Jag är lika dansant som ett kylskåp ungefär :D

KAN DU FIXAT? KLART DU KAN!
I sann byggare-bob-anda.

2008-03-14 @ 04:25:24
URL: http://screamandshout.blogg.se
Postat av: t0tta

Va? Då har de missat nåt.. Dansa är ju skitkul... *S*

2008-03-14 @ 06:33:43
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: pilutta!

Meen!
varför är inte jag där! :,(

2008-03-14 @ 07:16:15
Postat av: Petra

Låter som en grym afton! =)

2008-03-14 @ 10:03:26
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: avundsjuk

jösses, perfekta festen ju! hur ofta får man till det så?

själv fick jag faktiskt också lite alkohol igår på bröllopskalajset: ett halvt glas att skåla i :) är nog lite bakis idag...

2008-03-16 @ 16:01:00
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0