morgonstund har guld i mun

I natt var faktiskt första natten jag och Joel sov på olika håll sedan vi gjort slut.
Jag måste ju erkänna att jag var rätt nervös för hur det skulle gå. Kvällarna är värst, det tycker nog alla. När man är van att krypa ned bredvid i en varm säng och bli spoonad blir det istället en väldigt stor och ensam dubbelsäng.

Jag är ganska stolt och nöjd med hur bra det gick. Hela jag är en berg-och-dal bana just nu men när dipparna kommer och livet blir prutt så tar jag till Knepen. Mina Knep. Sakerna som jag vet tröstar mig, tar bort fokus på min självömkan och kanske till och med får mig att le.

Duschen är min bästa vän. Jag luktar aldrig så gott som när jag är ledsen för hela processen samt det varma vattnet är väldigt betryggande. Dessutom har jag börjat på Stieg Larssons böcker vilket är en verklighetflykt utan dess like. Surfa meningslösa bloggar piggar alltid upp, speciellt de som gör mig arg. Då glömmer jag av att vara ledsen. Träning hjälper ibland, städning hjälper ytterst sällan. Men de gånger det faktiskt hjälper är ju guld värda! hehe.

Har nu suttit i en timma och läst igenom tröstande kommenater, shockade mail, joels kommentarer.. (hehe såklart!) och slås av det oerhörda stödet folk visar upp. Det är så fint. Där kan man se alla faser jag reda gått igenom. Förnekelse, sorg, ilska, hopp, förvåning och kärlek.

Det är skönt med stödet men samtidigt är det så skönt att det är över. Nu har jag berättat för i princip alla. Det är nästan lika jobbigt att behöva berätta och stå till svars för alla mäniskor, som att faktiskt göra slut. Som att återuppleva det jobbiga om och om och om igen.

Med det säger jag god morgon och förbereder mig för en ny dag.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du fascinerar mig Hanna! Och imponerar. Om och om igen. :-)

2008-06-18 @ 09:48:53
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: pickford

välkommen hem då och tack för en bra blogg som man blir glad av att läsa! :)

2008-06-18 @ 09:54:51
URL: http://pickford.blogg.se/
Postat av: Helena

Hoppas du får en trevlig dag trots allt (jag e en av fegisarna som tittade in igår men inte skrev nåt) hehe

2008-06-18 @ 11:15:55
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: Iah

Jag måste säga att det där med att stå till svars inför andra människor när man berättar är det mest intressanta. Det är ju en helt normal reaktion att fråga varför det tog slut, men ändå är det en skum fråga. Ibland är det ju bara så liksom...

Nåväl, för att se något possitivt så är det väl bra att du är ren?! ;) Å att ni är vänner såklart! =)

2008-06-18 @ 12:17:58
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: t0tta

Well.. När det tar slut mellan mig och en kille, ger jag mig själv 3 veckor att sörja. Jag gråter, rasar, skrattar och släpper ut alla känslorna. Efter 3 veckor, är det sörjt och begravt och då kan man gå vidare.. Utan ilska, bitterhet och utan att vara ledsen. Jag tror det är därför jag är vän med i stort sett alla mina ex.. Jag sörjer och begraver förhållandet, men vänskapen behåller jag... För hur det än är, så finns det ju ingen som känner en bättre, så en bättre vän kan man ju inte få.



Anledningen till alla starka relationer i fallet, dig och Joel, är nog för att ni har verkat som det perfekta paret som skulle hålla ihop tills ni dör. Hade ni berättat att ni skulle gifta er eller ha barn, så hade nog reaktionen blivit mycket mindre S



Men jag är alltid glad när folk vågar vara ärliga mot sig själv och bara lugnt konstatera att "nu har vi haft vår tid, men nu är det dags att gå vidare, så att alla kan fortsätta att må bra".. Så egentligen är det bara att gratulera.



Tröstkramar ändå.

2008-06-18 @ 14:47:20
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag ær galet imponerad.

Och.. chockerad øver min egen reaktion.

Satt paralyserad framfør datorn och kved;

"Men.. neeej?"

Min karl fick trøsta mig sen.



Hoppas det blir som ni vill ha det.

Sæg till nær det blir tillåtet att ragga på dig.

Vill inte vara før på liksom..



Skøt om dig søtnos.

2008-06-18 @ 21:01:21
URL: http://leben.blogg.se/
Postat av: Sketis

suck Ja att behöva stå där och lyssna på ett "Va? Har ni gjort slut? Men ni passade ju såååå bra ihop!?!" 150 gånger är ett helvete.



Vissa gånger tror jag folk håller ihop för att tanken på alla frågor är värre än att stanna hos någon man inte har "känslan" för :P

2008-06-19 @ 00:22:58
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: Mari

Så otroligt befriande att läsa din blogg - jag känner verkligen med dig Hanna!

2008-06-19 @ 09:10:48
URL: http://newht.blogspot.com
Postat av: Victoria

Det är sjukt hur man reagerar på ett förhållande som man inte har något med att göra. Liksom, jag känner ju inte er två. Men har man läst era bloggar så pass mycket och länge så blir det ju lätt så att man tror att man känner er, därför bryr man sig..



Tycker det är tråkigt att ni två gått skilda vägar, men ni vet ju bäst. Jag är helt säker på att ni båda två kommer att hitta rätt.. Ni är ju som sagt nästan kändisar bådatvå, det är ju helt oemotståndligt liksom ;)



Hur känns det att vara tillbaka till bleka Sverige?

2008-06-19 @ 12:02:53
URL: http://endansareshistoria.blogspot.com
Postat av: ullisen

Ljudbok på promenad eller löpbandet är grymt. Akta så det inte är för sorglig historia bara...



2008-06-19 @ 23:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0