Hur gör djur

En del har kanske undrat vart jag tog vägen.
En del bryr sig kanske inte alls.

Svaret är i alla fall samma: jag har blivit attackerad av djur. Vilda djur. Farliga djur.

Igår blev det först Monkey Island. Där det helt otippat bor massor med apor. Utrustade med bananer begav vi oss och jag kan stolt meddela att några av dem fastnade på bild. Fast det kommer ju givetvis senare.

På straden blev vi dessutom jagade av vilda krabbor. De är ju för faen inte kloka. Miljoner av dem som gömmer sig i fina små hål. Jag och syrran bytte plötsligt namn till Fjompis och Fjompa när vi inte villa trampa på eller ens i närheten av dem. Krabbor är läskiga. De går ju sidledes!

Idag var det än värre, jag fick möta mon fobi här i livet: fiskar.
Snorkling stod på schemat och aldrig i hela mitt liv har jag väl sett så många fiskar på ett och samma ställe! Man såg inte botten, man såg inte nåt annat än alla dessa fiskar. Vi hamnade mitt i en stim som, faktiskt!, mumsade på en klase bananer. Verkar som att det fungerar på alla djur.

Det fungerar även på min syster Sofia som äter så mycket banan att hon hastigt och lustigt kröntes till Drottning Av Bananflugorna igår. Nu försöker de para sig med henne. Jag skrattar.

Kommentarer
Postat av: joel

hallå snyggo...



jag blev lite nervös när det inte kommit något mejl imorse men det förstår jag hju att du var tvungen att peta på krabbor istället...



Själv petar jag på mig själv..



det är inte lika exotiskt.. men kul om jag petar i naveln..



det kittlas...



fan vad mongo jag är.. är dusäker på att du inte hittat någon bättre för dig där borta i thailand?

2008-06-07 @ 14:36:06
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Agge

Hihi, varfør ska man snorkla om man är rädd för fiskar? Det verkar lite konstigt tycker jag :)



Och jag visste inte att krabbor springer sidleds. Det är ganskatufft.



Du får filma när bananflugorna ska para sig med din syster, tror man kan sälja sånafilmer dyrt på internet :)

2008-06-07 @ 15:06:03
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: lyssie

hahahaha... I hear ya sistah ; ) fiskar är hemska djur, suger o grejer på en ;S man bara "SCHAS I AINT YA FOOD" :p





och haha vad säger JOEL egentligen? pekar på hans inlägg här :O omg.. han saknar dig, han e crazy... ---> HE'S GOING BANANAS!!! (förlåt mig, jag var tvungen) men kolla bara på hans blogg dude, han skriker efter hjälp ju! din hjälp.. ;D

2008-06-07 @ 16:21:42
URL: http://alyssas.blogg.se/
Postat av: Victoria

Haha, vad mysigt ni verkar ha det där borta. Och krabbor ja, de måste ju vara ett av världens mest underliga, och läskiga, djur. De kan ju nypas, de djävlarna..

2008-06-08 @ 11:37:09
URL: http://victorianordgren.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg

Jag trodde bananflugorna var de som kom när man INTE ätit upp sina bananer?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0