Bangkok Baby

Har nu funnits på plats i Bangkok sedan ett dygn. Ett kaotiskt dygn.
Tur att jag är så cool då. Annars hade det varit skrik och panik.

Jag antar att en taxi vars motor går sönder någonstans mellan Hua Hin och Bangkok hade skrämt de flesta. Speciellt efter att chaffuören bara drar i ett par skruvar och sedan fortsätter köra. Men det skrämde inte den ubercoola Hanna.

Eller hur vi checkar in på rummet och inser att det fullkomligt kryllar av skalbaggar. Och det enda rummet de kunde ge oss istället var ett skämt. Visst hade den fönster, men de ledde faktiskt till en vägg! 10 cm utanför har vi en betongvägg som är gråare än grå. Varför man över huvud taget sätter dit ett fönster är ju ett mysterium.

Vidare har rummet dörrar som bara kan öppnas från andra sidan, vi har knackat på men ingen svarar. En del människor tycker kanske det är läskigt. Men inte stenhårda Hanna. Jag är bara cool. Inte alls skraj. Inte det minsta.

Dessutom är jag så hård att jag inte behöver varmvatten. Nejdå. Jag duschar i isande vatten, skvätter av mig likt en hund och frustar "Det var uppfriskande!"

Och att jag och Sofia måste dela säng är ju bara mysigt. Kan jag spoona någon annan vid akut Joelbrist. Dessutom får jag ju extra mycket täckte. Att Sofia blir utan är ju inte mitt problem!

Nej, inga problem här inte. Det är härligt att vara tillbaka i Bangkok.


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Tycker mig ana en viss ironi i det du säger, men måste säga att det alltid är lika trevligt att läsa din underbara blogg. :)



// Pappsen

2008-06-11 @ 10:27:28
Postat av: Amanda

Vad härligt att ni trivs!

Idag har vi bara 20 grader här hemma. Bäst ni inte kommer tillbaka.

2008-06-11 @ 11:12:10
URL: http://flickanfredrik.blogg.se/
Postat av: joel

hehehe.. härligt att höra att min superhårda flickvän skrattar bitchigheten rakt i ansiktet...



Och jag håller inte med "pappsen", Hann är inte ironisk... Eller har hon måhända lärt sig det i Thailand? För innan var hon lätt okunnig i detta...



/Joel (snubben som riskerar att inte få till det på ett tag?)

2008-06-11 @ 20:04:36
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Victoria

Stackare. Det låter ju som i en film, det är en skräckfilm/thriller som låter skrämmande lik din upplevelse ;) Annars, hur går resandet?

2008-06-12 @ 09:16:14
URL: http://endansareshistoria.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Det låter underbart!

2008-06-12 @ 11:54:52
URL: http://leben.blogg.se/
Postat av: Agge

Thats the spirit! JAg älskar människor som ser det ljusa i det hela och inte hänger upp sig på små oviktiga detaljer! :)

2008-06-13 @ 13:17:35
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Fröken Wallenberg



Heja! Det som inte dödar en härdar en!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0