Rykten

Jag fick höra ett rykte om att Joel ska ut och festa i Göteborg på lördag. Denna kunskap kom till mig på det sättet som saker gör, trots att jag haft noll kontakt med honom. Det är som att informationen flyger till mig och landar i mitt knä, utan att jag ber om det. Joel vet inte om att jag vet, såvida han inte läser min blogg och då vet att jag vet, men det vet jag inte och kommer antagligen aldrig få veta!

Det lustiga med det här ryktet är att jag kommer befinna mig på samma ställe.
Fest i Göteborg.

Nu förstår ju jag att det är en hyfsat stor stad vi pratar om, och det kommer finnas fler människor där än oss två. Men med tanke på hur fantstiskt ironiskt ödet brukar vara känner jag mig ändå lite nervös. Jag kan se framför mig ett dussin otrevliga scenarion:

¤ Jag blir kalasfull och hånglar upp en snygging. Först efteråt inser jag att det var Joel som börjat odla skägg.

¤ Jag blir kalasfull och hånglar upp en brud. Senare på kvällen ser jag Joel vispa tunga med samma donna.

¤ Jag blir kalasfull och kör en inproviserad strip tease på borden. En av dem som ger mig dricks är Joel. Dessutom snålade han och gav mig bara en tjuga.


¤ Jag blir kalasfull och springer på honom. Börjar lipa, böna och be för att han ska ta mig tillbaka.


¤ Jag blir kalasfull och väldigt arg. Tillverkar en molotovcoctail av gamla ciderslattar samt en scarf, som jag senare slänger på honom. Explotionen uteblir men skadan är redan skedd.

¤ Jag blir kalasfull och paranoid. Tror mig se honom överallt och springer rakt in i en lyktstolpe när jag försöker gömma mig.

Det enda som verkar klart är att jag kommer bli kalasfull i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Amanda

¤ Du blir kalasfull och har en svinrolig kväll tillsammans med mig och alla andra undersköna människor vi ska träffa



Vi ska på fest i Partille också, glöm inte det :)

2008-07-17 @ 21:48:02
URL: http://flickanfredrik.blogg.se/
Postat av: ullisen

gillar Amandas alternativ bästast!

2008-07-17 @ 22:21:36
Postat av: h

du är så söt :)

2008-07-17 @ 22:56:43
Postat av: t0tta

Du blir kalasfull, hånglar upp ställets hetaste brud, och glömmer Joel hela kvällen. =)

2008-07-17 @ 23:58:38
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Tina

Bli skit full o ha as roligt!!!

2008-07-18 @ 09:57:24
Postat av: Frida

t0tta har rätt, som vanligt. Göteborg är i princip lika stort som New York, (jag vet, jag bor där. I göteborg alltså, inte i new york) så risken att ni råkar ses är minimal. Jag har tillexempel ALDRIG (trots ihärdiga försök) sprungit på Håkan Hellström i gbg, tragiskt men sant.

2008-07-18 @ 10:32:15
URL: http://trasi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0