Mette-Marit, min nya bästa vän

Alltså det här med att hänga i Oslo är ju sjukt häftigt. Inte bara är allt galet dyrt, folket glatt och staden fin. Nej dessutom springer det runt prinsessor.

Emma bor i en finfin lägenhet strax bakom slottet, på en gata fyllt med söta inredningsbutiker. På vägen hem kollar vi förtjust på en mycket trendig och fin krok och när vi orkar lyfta blicken vem får vi inte se? Jo, prinsessan Mette-Marit i egen hög person. Hon shoppade i samma butik som oss. Tänk vilken bra smak vi har va, riktigt kunglig.

I en sekund möttes våra blickar och åtrån låg tung i luften. Plötsligt hör jag en barsk stämma som ber mig gå ur vägen. Det är ingen mindre än Mette-Marits livvakt. Fullt upptagen med att bära hennes kungligt utvalda möbler, som alldeles säkert skulle in till slottet!

Jag är helt utmattad och lite skakis efter sådana här äventyr. Det går vilt till i Norge.
Och så är det lite häftigt.




Kommentarer
Postat av: Agge

Seriøst! Jag har fan bott här i snart två år och inte en enda jävla kunglighet har jag sett! Finns det ingen som helst rättvisa här i världen?! Föresten äre rätt lyxigt att din kompis bor bakom slottet, granne med kungen.

2008-07-06 @ 13:32:12
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: den lille fulingen joel

fan, deja vu hertiginnan ;)

2008-07-06 @ 14:11:56
Postat av: Dagens Eko

Ohh... jag ska börja dyrka marken du går på ;)

2008-07-06 @ 16:34:50
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: sara

du skulle ha sagt nåt coolt ju :D

2008-07-06 @ 19:59:03
URL: http://saraosmans.blogg.se/
Postat av: t0tta

Mja.. det sitter ju kanske lite hos en själv... man får tänka på allt som är positivt.. Man slipper ta hänsyn till någon annan. Man slipper vara social, de gånger man faktiskt inte känner för att vara det. Ingen väcker en på morgonen, när man känner för att sova och är ledig, ingen som stökar till det, som man måste städa efter, ingen att störa sig på om den har gjort något man inte gillar, ingen som gnäller på dig om du inte orkar städa t.ex o.s.v...



Även om man har ett underbart förhållande, så finns där alltid något efteråt, som man tänker att det faktiskt är skönt att slippa. Nån liten egenhet eller ovana, personen har.

2008-07-06 @ 20:00:25
URL: http://t0tta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0