Jag har inte cancer

Jag är bara så jävla lycklig. Lättnaden är helt obeskrivlig.
Fick just tillbaka mina provresultat och jag har inte cancer.

Jag är så glad. Jag måste dela med mig till någon så jag delar med mig till er.

För 10 månader sedan gick jag till läkaren i Australien. Jag vet inte hur denna kvinna fått sin licens eller om hon över huvud taget var mänskig för hon behandlade mig så illa. Jag kände mig förnedrad och sårad, men det värsta var när hon helt plötsligt utbrast: "Men fattar du inte? Det är CANCER vi pratar om. Du har cancer."

Behöver jag berätta hur min värld rasade samman? Hur mycket jag och Joel grät? Hur ensam jag kände mig där på andra sidan jorden och hur mycket pengar jag var tvungen att lägga ut på sjukvård i ett främmande land?

Så påbörjades en utredning som fick sitt slut först idag. Läkarna där nere ville söva ned mig och operara bort gud vet vad. Läkarna i Sverige sa emot. De i Sydney meddelade att om jag väntade till hemkomst kunde det mycket väl vara för sent för mig. Och i Sverige sa de att jag kunde få framtida men om operation skedde i onödan.

Val och kval.
Till slut blev det Sverige, och vilken tur! För nu kom provresultaten, och de var de bästa nyheterna någonsin. Allt ser fint ut, allt ser normalt ut. Jag är frisk. Jag har inte cancer.

Kommentarer
Postat av: Julia H

Whoa, vilken historia!



Är glad att höra att du är frisk och glad och mår bra!



Kramar!

2008-07-29 @ 03:57:15
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Michelle

Underbart! Tokgrattis till dig! :) Din blogg är helt underbar att läsa! Halkade in via Joels blogg för länge sen och kommer tillbaka hela tiden. Passar på att ge dagens kram till dig och lite smisk till den där dumma läkaren. En del borde inte få jobba med människor (och en del behöver bara en charmkurs eller två).

2008-07-29 @ 03:57:29
URL: http://chelli.blogg.se/usa
Postat av: t0tta

Men herre gud.. Vilken människa... Nästan så du skulle ringa upp henne och tala om att hon borde byta yrke.



Skrämmande.



Svar: En vanlig familj i Sverige, lägger ner i snitt 3000 kr per år, på städartiklar som inte fungerar. Alltså, dammsugare, dammsugarpåsar, filter, moppar, spannar, rengöringsmedel, dammtrasor o.s.v.

2008-07-29 @ 10:11:46
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Mari

MÄH!?! Är dom inkompetenta där nere? Skrämma livet ur dig på det viset!!! Jag blir förbannad! Vad skönt att du är hemma i Sverige o att resultatet motbevisade - så skönt att du är frisk Hanna!



Stora kramen!!!

2008-07-29 @ 10:12:26
URL: http://newht.blogspot.com
Postat av: t0tta

Ja, det borde du faktiskt.



Tja.. Renare faktiskt... Du jagar kanske inte iväg dammråttorna (funkar bra med vanlig sopkvast i så fall) men du sprutar åtminstone inte ut mögelsporer med en liten illaluktande, högljudd sak som bara drar en massa ström.. Och bakteriehärden i moppen ska vi ju inte tala om.. I synnerhet nu när det är rötmånad.

2008-07-29 @ 11:34:00
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gu så bra att det inte var någon cancer! Men vilken störd människa och skrämma ihjäl dig på det sättet=/

2008-07-29 @ 20:41:53
URL: http://sohs.blogg.se/
Postat av: ullrika

men gudars?

får man göra så?



var den en ofarlig tumör bara? tur i oturen att det gått så bra.



håller tummarna för att allt fortsätter funka bästaste!!

2008-07-29 @ 22:55:29
Postat av: EgoElin

Peeeeeew! Sköönt! Dä värsta som finns ovissheet. Nästan.

2008-07-31 @ 07:54:06
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0