Gud älskar mig

Jag vandrar genom stan när jag hör det. En tvärflöjt spelar en sommarmelodi och tonerna kommer från de öppna dörrarna på kyrkan. Åter igen kan jag inte så emot impulsen och jag går in i kyrkan, samma kyrka som jag blev frälst i.

Det är nog inte så många här som vet att jag är kristen.

Inne i kyrkan spelar hon obekymrat vidare, hon spelar bara för mig. En man hälsar mig välkommen och sätter sig vid orgeln. Tillsammans kompar de varandra och ljuv musik klingar under kyrkans blåa tak. Ingen annan lyssnar förutom jag.

Efter att jag tänt mitt ljus blundar jag och tar in allt det vackra. Jag vet att det finns en trygg punkt i mitt liv, dit jag alltid är välkommen. Någon som pusslar ihop mig när jag faller isär. Jag är glad för att Gud finns i mitt liv.

Och tänka sig, när jag sitter i kyrkbänken och låter tårarna strömma känner jag ett hål i min handväska. Fordet har släppt. Försiktigt lirkar jag in ett finger och letar planlöst när jag känner dem. USB-minnet. Nyklarna. Jag hittade dem.

Kommentarer
Postat av: Mari

Jag är oxå kristen...o inte många vet det om mig heller!:)

Skön känsla o hitta sakerna igen va? Jag kan bli galen på sånt o så tänker jag - det e verkligen för tidigt o bli senil på riktigt - teflonsenil e okey, men inte mer!

2008-07-22 @ 21:40:21
URL: http://newht.blogspot.com
Postat av: Celie

Händer att jag både skrattar och gråter ibland. Men, men, inget att göra åt.



Jag tror jag har skrivit tidigare, men det kan ha hänt att datorn kanske hängt sig när det ska skickas.

Våran dator lever sitt eget liv. ><

2008-07-22 @ 21:41:59
URL: http://trolletc.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Dä där mä å hålla reda på nycklar ä inte direkt min grej heller..min va spårlöst försvunnen på jobbet en dag..då hade jag slängt den i soperna :S



Ja..testa å skicka..dä ä rätt kul..även att dom påstår att jag ä jättego å störande..pöh ;)

2008-07-22 @ 21:54:44
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Frida

Han vet och han hjälper, var så säker :)

2008-07-22 @ 23:06:00
URL: http://trasi.webblogg.se/
Postat av: Tina

Hanna du är bäst. Kram

2008-07-23 @ 10:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0