Vätskebrist

Vaknade i natt av en fruktansvärd huvudvärk. Det är inte ofta man vaknar av smärtan, snarare brukar den dämpas av sömn. Men i natt vaknade jag av en skarp smärta och innan jag ens slog upp ögonen kände jag hur det dunkade inuti huvudet. Dunk. Dunk. DUNK. DUNK.

Jag gnydde till och väckte Joel. När han får reda på hur det är fatt går han upp och letar reda på huvudvärkstabletter med en gång. Jag sväljer den utan tvekan. Vanligtvis brukar jag försöka dricka bort det, eller massera. Tabletter känns fel på nåt sätt.

Jag sätter fläkten på max, vinklar den mot mig, lägger bort täcket och njuter av den svala brisen. Jag gnider tinningarna och inser att jag lyckats dra på mig en vätskebrist. Igen. Trots regnet igår.

Detta har givetvis hänt både en och ett par gånger sedan vi kom hit, det är ju bra mycket varmare än vi är vana vid. Om jag dricker en flaska vatten per dag, utöver det jag känner för, brukar det ordna sig. Jag har lärt mig att känna igen den första krypande känslan av huvudvärken man får, och då gäller det att hinka otroliga mänger vatten om de ska försvinna. 

Ibland sitter huvudvärken i flera dagar, men som tur var hände det inte denna gång. När jag vaknade i dag mådde jag prima. Men nu ska jag nog dricka lite till.
dunk. dunk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0