Drömmar om Sverige

I natt sov jag väldigt gott. Vaknade bara en kortis halv sex. Såg till min fasa att det fortfarande var mörkt. Nu går vi mot mörkare tider här nere i Australien.

Somnade om och drömde att jag åkte hem till Sverige. Gjorde inte det när vi först kom hit men nu på senare tid har det kommit ett par liknande drömmar. I drömmen blev jag lite besviken, för ingen kom och mötte mig på flygplatsen. Antar att det speglar någon rädsla om att ingen har saknat mig.

Annan rolig sak som händer i drömme: min lillasyster Sofia hade tydligen skaffat en überkamera och visade riktigt balla bilder från hennes resa. När jag undrade varför hon hade en sådan cool kamera och inte jag, fick jag det smarta svaret:
"För jag är civilingengör"

Undrar vad Freud hade tolkat av den drömmen.

Men när jag kollade mailen imorse såg jag att Sofia hade skickat mail! Och försökt skicka med kort! Var det en sanndrömm kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0