Drömmar om Fotografi

Det är härligt att drömma om framtiden. Just nu står hela världen öppen för mig, jag kan göra precis vad jag vill. Vilken häftig känsla.

Just nu fantiserar jag mycket om att fortsätta med Fotografi. Det är sen sådan sak som jag inte vågar tänka allvarligt på, för så många fotografer blir arbetslösa och får helt enkelt jobba med något annat. Och de som har jobb frilansar ofta eller driver egen studio, det vet jag inte heller om jag pallar.

Eget företag skulle vara för mycket ansvar. Hur ska jag kunna koppla av på helgen om jag vet att ju mer jag jobbar desto bättre blir min karriär. Fast det kanske man ställs inför oavsett...

Jag älskar fotografi, ju mer jag får leka med det desto med förstår jag att det är en livslång passion som inte kommer ta slut. Jag tänker tillbaka på lektionerna med Aqua och önskar jag kunde göra allt igen. Kvällarna i B-studion, storbildskameran, projekten, mörkerrummet. Jag saknar allt. Jag saknar någon att skapa tillsammans med, någon som förstår och peppar.

Det finns en utbildning jag kastat suktande blickar på till och från.
Den är 3 år på Göteborgs Universitet. Kandidatexamen i Fotografi.
Läs mer om den här:

 http://www.utbildning.gu.se/utbildning/varautbildningar/program/alla_program/program_detalj?programId=K1FOT

Ska jag?


Kommentarer
Postat av: Amanda

Klart som fan du ska pröva!

2008-01-03 @ 11:17:37
URL: http://flickanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0