Bobbys nyårssoppa

På senare tid har jag fått reda på att vår Koreanska huskamrat Bobby jobbar som kock. Det är ju rätt ball, och hans mat luktar alltid himmelskt gott. Han använder kryddor som jag aldrig hört talas om på sätt jag aldrig visste fanns.

I morse när jag gjorde i ordning min mumsiga tallrik med all brans stod han och hackade vitlök för fulla muggar. Avundsjukt sniffade jag i luften innan jag återvände till mitt rum. Snart efter det knackar det på dörren och där står Bobby med en tallrik till mig också!

image55


Det luktade jättegott... men ser inte så aptitretande ut...

Tydligen är detta en soppa de alltid äter på första dagen i det nya året. Eller så vill han bara lura i mig lite rester. Vad vet jag. Dags att prova!

****
- Uppdatering -

Det smakade ungefär som det ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0