Blöt flicka

Jag måste åter igen förbanna mig egen lathet. Varför kollar jag aldrig väderleksrapporterna? Och när jag gör det - varför bryr jag mig inte om dem?

T0tta, var inte orolig. Jag glömde definitivt inte kameran. Den är min bebis och guldklimp så till den grad att jag prioriterade bort tjock tröja för att få plats med den. Dum som jag är. Paraply tänkte jag inte ens på att ta med och långbyxor har jag ju bara ett par nuförtiden. Och de var smutsiga.

Så min packning var helt klart rustad för svett och sol. Som ni läste nedanför började regnet ösa ned redan första dagen och har ännu inte slutat. I tre dagar trampade vi envist omkring i regnet och turistade oss som bara den.

Idag på vägen hem blev det som alla värst, lite för att jävlas antar jag.
Det var en mycket blöt och trött flicka som ramlade innanför dörren, utbrast "hem ljuva hem" och snubblade vidare in i duschen. 3 dagars konstant ståpäls har nu äntligen lagt sig och jag har fått tillbaka känseln i höger stortå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0