Snälla, stick inte hål på mig!

Mina planer på Thailand och Indien har redan för mig till oanade platser. Först i måndags gick det upp för mig att jag behöver vaccinera mig om jag inte vill ha både hepatit A och B med mig hem i bagaget.

Om det inte varit för att jag redan köpt biljetterna hade jag nog fått kalla fötter. Jag kommer behöva i alla fall 4 sprutor, och snabbt överslagsräknat inser jag att jag inte har tillräckligt med armar för det. Ska de punktera samma arm två ggr? Eller fyra ggr? Eller blir det återbesök?

Jag som är så spruträdd! Hittills jag har kommit undan med att gråta en skvätt och be om Emlasalva innan, men så kan jag ju inte göra nu! Jag som ska föreställa gamla damen.

Fick snabbt och lustigt bokat en tid idag kl 14.20 hos ett ställe med det trygga namnet Sydneys Vaccinationsklinik. När jag frågar om priset för en vaccination, svarar hon: "Tja, räkna med en ?300 dollar i alla fall.. plus doktorns avgift"

HUGA!?!!? va? Inte bara ska jag bli sprutad, jag ska dessutom bli pank. Om priset stämmer kommer resan just bli dubbelt så dyr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0