Motsägelsefullt

Vår lärare pratar ofta om hur man ska göra för att få MVG hos henne. Fraser som "think outside the box" och "go that extra mile" förekommer varje gång. Inspirerad av hennes tal satte jag glatt igång med att designa min chokladask.

Tyvärr känns det lite som att springa i motvind. Jag försöker så hårt med kommer ingenvart. Redan från början klagade hon över mitt val av låda.

"Det kommer inte fungera."
"Aha, okej, du fick det att fungera. Men storleken är fel, den är för smal"
"Okej, du designade om modellen helt själv. Eeeh.. men den är inte stapelbar. Kan du inte bara ta en fyrkant som alla andra??"


Till slut fick jag ju min vilja igenom. Varje gång hon ser lådan grimaserar hon såklart, men den är min och den är unik så jag ignorerar det. Tyvärr slutar inte problemen där. När färgerna kommer på låter det såhär istället:

"Nej, du måste sätta loggan här, och vikten där. Jag vill ha tre godiar på framsidan, inte två. Fltta streckkoden och ändra dess slogan. Ändra säljtexten också. Ändra den här sidan och gör loggan större. Sätt bästföredatum här istället. Nej, du måste ha den på baksidan. Kläm ihop allt med. Och repetera framsidan."


"Varför? Det är ju mycket snyggare såhär?"

"It's industry standard."

Jaha, där fick man för att tänka kreativt och nyskapande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0