I landet flyttlåda

I morse när jag sömnigt gick upp med sikte på frukost var det nära att jag sprang in i en vägg. En vägg av flyttkartonger. En riktig Berlinmur byggd av flyttkartonger.

Vi har nämligen fått två nya huskamrater. Denna gången är de faktiskt Australiensare och det är vi glada över. Äntligen någon som man kan prata med! Missförstå mig rätt, Koreanerna är jättetrevliga med konversationerna rör sig sällan längre än "Hello".

De flyttar ned från Brisbane och har av någon anledning med sig alla möbler och tillhörigheter, trots att detta är en färdigmöblerad lägenhet. Därför finns det nu extra uppsättningar av ALLT.

3 kylskåp, 3 soffor, 5 tvapparater, en godisautomat, 10 stolar, två soffbord, 4 dubbelsängar samt 3 enkelmadrasser. Lite trångt alltså, men ganska hemtrevligt :)

Tilläggas bör att de är väldigt trevliga, så på det hela är jag väldigt glad att de kom. Om de varit svenskar hade jag kategoriserat dem som "estetjävlar": glada, unika, inte så knussiga och på ett annat mentalt plan då och då.

image115


Vi får se om jag snart kan få in en bild på personerna istället för bara deras saker.. 

Kommentarer
Postat av: t0tta

"men jag tycker att det är lite konstigt att man kan "vinna" mina gamla kläder. Däremot får man gärna köpa dom!"

Mina 86% godhet, vrider sig i djupa plågor... Och hjärnan hänger på..

Vilken ond människa, tog sig tid att lära denna hemska varelse att läsa och skriva? För att inte tala om.. Hur är hennes föräldrar? Hade mina barn ens funderat på att bli så, så hade jag satt dem på vatten, bröd och seriös aga, tills de tänkt om.. Ghurgh...

2008-02-06 @ 11:37:17
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0