Att äta Känguru

Något man givetvis måste prova på i Australien är att Äta Känguru.

De lever här i överflöd och skjuts ofta som skadedjur, därför är köttet förhållandevis billigt och finns i de flesta matbutiker. Man ska dock inte prova sig på att tillaga kängurukött om man inte är van, det är inte så fett vilket lätt övergår i torrt och segt vid stekning.

Jag och Joel vill givetvis ge det sin bästa chans och drar till flådigaste stället i Darling Harbour: The Meat & Wine Company. Turen var på vår sida och de hade ett bord ledigt. Vi beställer in maten och svenska som vi är ber vi att få köttet "well done" trots kyparens envisa protester.

Och vad gott det var!! Väldigt mört (eftersom kängurun hoppar runt hela sitt liv) och bra tillagat, det kan jag definitivt tänka mig att äta igen. Till detta serverades potatisgratäng, vinsås och chips av sötpotatis. Mumma. Jag är väldigt nöjd. Väldigt, väldigt nöjd.

image114

Denna sötnosen åt vi upp.
Känns ganska rättvist, jag matar känguru - känguru matar mig!




Kommentarer
Postat av: t0tta

Hmm.. Som med humrar.. Man pekar på det levande djuret och sen tillagas det.. Vet inte riktigt om jag känner mig så bekväm med det förfarandet med kängrur *S*
Gjorde en snabbis i min blogg *S* Natti

2008-02-03 @ 21:27:55
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: Kotteby

Detta inlägg var det första jag såg i din blogg.

Ville leta upp det och minnas hur fasligt roligt inlägg det faktiskt är.



Hahahha...

Skrattar igen då jag läser den!

2008-10-20 @ 12:49:04
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0