Saker jag är allergisk mot

Folk som säger att de ska höra av sig, men inte gör det.
Detta är vanligt förekommande hos män, men låt er inte luras. Det finns även gott om kvinnor där ute som slänger iväg ett "jag ringer dig!" för att sedan göra motsatsen. Jag undrar vad som är så svårt i att INTE yttra meningen om man inte tänker hålla den?

Folk med åsikter de inte kan backa upp.
En åsikt måste vara grundad på något, annars är den inte något värd i mina ögon. Att tycka illa om polisen "bara för att", utan att kunna prestera ett enda argument, är bara löjligt. Dessutom vansinnigt ointelligent. Är du emot homo-adoption? Okej! Jag respekterar din åsikt så länge du kan argumentera varför och vara beredd att bli ifrågasatt.

Folk som klagar utan att göra något åt det.
Och här går kräkreflexerna igång på mig. Gnälliga jävlar som ödlar sin tid på att klaga men aldrig tar tag i det får mig att må fysiskt illa. Sluta klaga för jag orkar inte lyssna .Är jobbet tråkigt? Byt jobb! Vill du resa? Men gör det då! Ingenting är omöjligt. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Madde

hej hej.. jag har aldrig kommenterat här förrut men jag är en trogen läsare av din blogg.. måste säga att höll med dig på varje punkt där uppe.. är det tre stora saker jag stör mig på hos folk så är det just dessa.. jag vet inte hur många gånger de fått mig att må dåligt eller blivit förbannad pga nåt av de ovanstående.. kul att det finns andra som känner och reagerar så lika. Lycka till i Norge och hoppas du slipper dessa typer :) /Madde

2008-08-23 @ 01:45:42
Postat av: Sketis

Hmf, jag kan klaga lite på att jag är låst i en liten skithåla. Men å andra sidan så skulle jag ju kunna flytta, allt jag behöver göra är ju att ge upp vårdnaden.. ELler ja.. Kanske inte ... hmmm...

2008-08-23 @ 02:02:52
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Speciellt punkt 3

2008-08-23 @ 08:37:41
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: linea

Aaah! Du har så rätt! tack Hanna.

2008-08-23 @ 09:08:43
Postat av: Mari

Bingo! Håller fullständigt med! Jag har nog dock varit lite slapp på det där med "jag ringer...", fast jag säger mer "vi hörs! och så gör man inte det! Jag brukar banna mig själv i huvvet för jag VET att jag kommer glömma det...



Du är helt underbar, vet du det! Nu blir säkert Joel lessen i ögat, men sen ni bröt upp är det dig jag följer...vet inte varför, men det bara är så! Kanske för att jag kan relatera mer te dig..äh, skit i det, jag gillar dig o din blogg!



Kram!

2008-08-23 @ 10:36:49
URL: http://newht.blogspot.com
Postat av: DD

ÅH...du har så rätt i alla TRE argumenten. Hatar sånt.



Säg inte något du inte tänker hålla.

Åsikter som grundar sig på okunskap är oerhört enerverande.

Sen det sista då, gnällisar som gnäller för gnällandets skull och aldrig tar sig vidare. Dom gillar att gnälla helt enklet. USCH!



Jag ringer! Det lovar jag!



2008-08-23 @ 15:26:14
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0