Pucko-Hanna slår till igen

Ja, nu var det ett tag sedan vi såg henne, men Pucko-Hanna is back in town.
Det var ett inte så kärt återseende måste jag erkänna.


Scenariot är alltså följande: Jag åker till Oslo för att ta tag i min To Do list, många av sakerna måste nämligen göras på plats. Jag oroar mig ett kort tag över att glömma saker, men säger åt mig själv att sluta vara nojig. Det är bara två dagar, allt går ju att ordna om det skulle vara så. Vad kan jag glömma som skulle vara så viktigt?

Jo förstår ni. Passet. Jag glömde såklart det jävla passet.
Det var inga problem att komma in i Norge, det är ju ingen gränskontroll att snacka om. Däremot går det inte att skaffa norskt personnummer utan att kunna uppvisa ett pass.

Således måste jag ta ledigt från jobbet nästa vecka, igen. För att åka till Oslo. Igen.
Det man inte har i huvudet han man i benen. Eller i mitt fall, 8 timmar på bussen.


Kommentarer
Postat av: Duck

Oh shit, jag ska nog inte gnälla på att jag glömde mitt leg när jag skulle hämta ut medicin på apoteket!



2008-08-25 @ 15:06:10
URL: http://fckadck.blogg.se/
Postat av: DD

shit, det är ju en lång väg att glömma en pyttesak som passet... men annars är det ju bara 3 h med bil ;D







2008-08-25 @ 15:35:48
URL: http://http://devilshlydivine.blogg.se
Postat av: Louise

Ajsing med passet! Jag gjorde likadant. Fast då hade jag flyttat hit och mamma fick skicka det med posten :P



Jag läste vidare i din blogg sen efter jag skrivit inlägget och såg att du ska jobba på Face2face! Välkommen in i klubben :) Jag har gjort det, två kompisar jobbar deltid och en slutade förra veckan. Bra jobb att börja med för att komma in i Oslo livet. Men få stannar mer än en månad.=/ Ne nu ska jag inte vara negativa-frun här utan jag hoppas att du ska trivas. Jäkligt goa arbetskarmater får man! Och många goda skratt. Du kommer bli uppraggad, välsignad och ha massa mysiga-mystiska konversationer med främlingar! :) Vilket projekt har du hamnat på?



Gå in på tele2.no och klicka dig vidare till "svenne" eller nåt liknande. Det ska gå att fixa utan norskt personnummer, dock måste du faxa in ett intyg (typ anställningsbevis, lönebesked) på att du jobbar i norge.



Har du gått på många visningar ännu? =)

2008-08-25 @ 16:19:53
URL: http://windelov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0