Plötsligt händer det

Var just på systembolaget och inhandlade kvällens dryck.
Väl i kassan står jag beredd för den oundvikliga frågan, fingrarna har redan greppat legget och jag ler mitt sockersöta leende, när kassörskan ler tillbaka och säger:
"213 och femtio tack!"

Jag blir lite ställd, fumlar fram VISA-kortet och fortsätter vänta på att hon ska be om legitimation. Men frågan kommer aldrig. Istället går köpet igenom och jag är på väg ut, osäker och förvirrad. Jag har ett svagt minne av att förut, någon gång, så vart det coolt att inte behöva visa leg på systemet, men varför?

En osannolik åldernoja kommer krypande, ser jag ut att vara över 25? Har mitt festande slitit så hårt på mig att rynkorna kommer krypande och ingen skulle längre ta mig för under 20? Kommer jag nu tillhöra den skara som blir glada av att behöva bevisa sin ålder?

Jag får helt enkelt testa igen nästa helg.

Kommentarer
Postat av: DD

hihihihihihi....jag var på bolaget med min 4 år yngre man och handlade och jag var 30 och fick visa leg!!!! han fick inte visa...weehoooo....då är man lite glad faktiskt =D



2008-08-23 @ 15:27:13
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Välkommen till klubben! Den klubben som är för oss som vill visa leg men inte får ;)

2008-08-23 @ 18:02:48
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: t0tta

Jag fick visa leg för ett par år sen.. Jag blev faktiskt lite förolämpad.. Visa leg vid 31 års ålder?? PUTSA GLASÖGONEN KVINNA!!! Merde!!

2008-08-24 @ 00:48:29
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Sketis

Haha... När jag kommer till Systemet säger de bara "Tjena Micke, var ett tag sen" :P



Roligaste var en gång när jag handlade på systemet. Ingen koll av leg alls och jag tog mina kassar och drog till närmaste tobaksaffär. (vilket är typ bredvid).



När jag står där med mina två systemkassar i nävarna och säger att jag vill ha ett paket cigg, DÅ jävlar måste jag visa leg.



Vafaan... Jag ser säkert yngre ut än jag är, men under 18???

2008-08-24 @ 01:52:33
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: ullrika

när jag pluggade i Skövde skulle jag handla fredagsransonen på Systemet men hade glömt leg (det här var på den tiden dån självplock knappt existerade i godisaffärer än gång). Eftersom jag inte kom på att det var glömt förrän jag kommit fram till min kassa blev jag lite generad och sa som det var, innan han ens hann fråga efter id. "äh, det är okej. jag känner igen dig!"



ridå.

2008-08-24 @ 19:07:04
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Marie

Det finns mer än en sida av saken ju. Själv var jag 30+ senaste (troligen sista) gången jag fick visa leg på Systemet, skitkul var det och jag skroderade högt och ljudligt för maken vilken heting jag var. Mindre roligt kan det vara för 25-åriga dottern som inte ens får köpa 2,8:or på ICA eller blir tillfrågad på bussen om hon ska ha barn- eller vuxenbiljett...

2008-08-25 @ 11:55:56
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0