Svengelska

Bland det värsta som finns är att träffa på någon som inte kan hålla sig till ett språk. Till exempel en svenne som har bott utomlands och måste slänga in engelska meningar och uttryck precis hela tiden. (tänk hey baberiba-sketchen med "viktoria silvstedt")

Självklart förstår jag att det lätt blir så, jag får tänka efter både en och två gånger för att hitta de svenska orden nu när jag ständigt är omringad av engelska. Vissa ord kommer helt enkelt till mig på engelska snabbare än svenska. Men eftersom jag och Joel båda ogillar detta fenomen aktar vi oss extra mycket för språk-fällan.

Och det är när jag får mail som detta jag blir glad över den extra ansträningen:

"Heeey heyy..:) Skojj, 5 veckor, wow vad snabbt det har gott..don't you think ?!? Did you study a advanced diploma or bara diploma po 6 monader ??"

Kommentarer
Postat av: t0tta

Ah.. Uppfostran, var det ja.. Inte arbete *S*

Hmm.. Jag gillar att slänga in lite engelska här och var.. Man uttrycker sig lättare på engalska ibland.. Fast ovanstående exampel, var ju bara löjligt..

2008-04-06 @ 10:19:38
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag funderar allvarligt på att lobotomera mig.

2008-04-06 @ 11:23:51
URL: http://trasi.blogg.se
Postat av: Jessica

Fast om man blir mer kräsen är väl det ändå ganska bra? Man är ju värd det bästa liksom ;)

2008-04-06 @ 12:15:07
URL: http://jayde.blogg.se
Postat av: Lyssie

ah jag o min familj kom hit när jag var 1 år =) haha... 21 år sedan nu :) neee har ingen familj i palestina, vi har dragit oss ur landet för min familj tyckte inte om lagarna. hos mig har vi inga såna problem, inte min familj iallafall, de är inte stränga alls, men jag tycker det e ganska synd att det finns kvar i våra länder. För jag kan se det i folks ögon, och sen våra arabiska vänner, de har så stora fördomar. Min mamma och pappa har ändrats =) de säger "vi bor i Sverige, du har 5 syskon som e födda här, detta har blivit vårt land" ...och jag kan knappt själv nån arabiska =) själv så läser jag till o bli gymnasie/universitets-lärare och jag tycker om det! hehe...

men det där med bosnier, ibland kan jag säga dig att jag tycker de kan ha mycket striktare regler, för det har väl mycket med kulturen o göra, precis som begreppet heder, det har inget med religionen att göra, det är ett kulturellt fenomen... haha sorry jag får detta o låta som kulturlektion...

kram på dig!

2008-04-06 @ 12:23:56
URL: http://alyssas.blogg.se
Postat av: t0tta

Har man grav nålfobi, så STÅR man ut med smärtan...

Japp, jag har faktiskt slut på sexfantasier.. Jag har provat rubbet.. och nej, det är inte tråkigt som folk gärna vill tro att det är.. Tvärt om.. Nu vet jag exakt vad jag gillar och inte gillar.. Och eftersom jag har provat allt och vet hur det går till, så behöver jag aldrig vara blyg eller osäker om jag är "sugen" på något, utan kan säga rakt ut hur jag vill ha det.

Det, kombinerat med en helt underbar pojkvän, som lyssnar, gör att jag just nu har ett sexliv som de flesta bara kan drömma om... Och de flesta aldrig får uppleva så länge de lever.

2008-04-06 @ 13:41:33
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: ullrika

men sådär kan man ju inte skriva? inte på riktigt? vem var det ifrån? viktoria? eller yngwie malmsteen? :)

2008-04-07 @ 11:20:46
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0