Romantisk Weekend

Läste alldeles nyss om puckade föräldrar som inte vill lämna barnen hemma trots att de är magsjuka.
Detta påminner mig faktiskt om en romantisk weekend jag och Joel hade i Stockholm:

Scenario: Joel går i lumpen. Vi träffas i princip aldrig. Helgen innan han ska ut på en 2 veckors övning bestämmer vi oss för att jag åker upp till stockholm, ta in på hotell för våra sista slantar och.. tja... gosa :)

Dagen innan vickar jag på dagis. En unge mår illa och trots ihärdiga telefonsamtal till föräldrarna vägrar de komma. Han är bara trött, menar de. När jag plockar upp stackaren i famnen, fullkomligt exploderar han i en kaskad av spyor. Det kommer överallt. I alla färger och former. Men jag är plikttrogen som bara den. Jag är imponerad av min egen storhet. Jag, som jobbat där i blott två dagar, städar upp skiten!

Dagen efter kliver jag upp och mår illa. Dricker apelsinjuice i hopp att trolla bort illamåendet. Men på perrongen, när jag väntar på tåget, följer jag lill-killens exempel och spyr upp allt jag ätit de senaste 7 månaderna. Fräsht, jag vet. Här hade kanske normala människor gått hem. Men jag hade ju för faen betalat för resan, betalat för hotellet, och jag ville se min pojkvän! Spenderar således hela resan med huvudet nedkört i tågtoaletten.

Joel möter upp en svag Hanna i Stockholm. Han praktiskt taget BÄR mig till hotellet där jag ligger som död i tre dagar. Sista dagen lyckas han faktiskt mata mig med lite isglass. Romantiskt värre.

Det var inte riktigt detta jag planerat när jag sa: "vi ska inte lämna sängen på hela helgen".

Kommentarer
Postat av: Louise

Usch.. stackare.. Men tur att du åkte upp ändå!
Men visst är det förjävligt av föräldrar att göra så!
Kom de och hämtade pojken efter att han spytt?

2008-04-18 @ 06:42:27
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/
Postat av: Petra

Hehe! :-) OBSERVERA, jag skrattar bara åt sista meningen här - för den var kul *asg*, men föräldrar som lämnar sjuka barn på dagis gör mig gaaaalen! Så jävla hänsysnlöst! (Nu har du eldat upp mig här, för detta är något av de få saker jag verkligen blir förbannad på.)

2008-04-18 @ 08:23:42
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Petra

Är smisk ens ett straff? ;-)

2008-04-18 @ 15:45:44
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Linn

oh, härligt med smisk ;P

Fyfan vilken romantik :) haha, nej usch magsjuka är det värsta jag vet,

Jag vetifan hur jag ska övertyga dig om att en del outfitsbilder är kul. Hade jag haft en kamerajävel ("råkade" under en härlig kväll förstöra den;P) hade jag såklart lagt upp en för att visa. kanske kan måla en i paint? :P

2008-04-18 @ 22:49:32
URL: http://unstylisch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0