Parramatta

Igår hamnade jag och Priyanka i Parramatta. Vi intervjuade oskyldiga umdomar i timtal för vår kampanj. "Vad gör dig arg?" frågade vi. "vilken är din passion i livet?"

En snubbe svarade att hans passion var att slåss.
När han spelat TV-spel för länge brukade han gå ut och mucka gräl.

Väl i närheten av Priyankas gym kom vi på den briljanta idén att gå dit tillsammans. Jag låtsades vara intresserad av att börja och fick således ett gratis pass. Ombytta och klara inser jag att Klant-Hanna varit i farten igen. Mina skor var fortfarande hemma. helvete.

Och eftersom Australien är helt pungsvettiga när det gäller restrektioner, finns det givetvis en regel som förbjuder mig att träna barfota.

- Men varför??
- Det är en säkerhetsrisk.
- Vaddå säkerhetsrisk?
- Du kan ju skrapa fotsulan på våra mattor. Eller så kan någon kliva dig på tårna.
- Det var det töntigaste jag hört
- Men så är det
- Men människan har ju klarat av fysisk aktivitet utan skor i årtusenden! Grottmänniskorna klarade av det. Och jag med.
- Det är faktiskt ohygieniskt

- Va? Jag har ju strumpor om det skulle vara så. Och jag tvättar faktiskt mina fötter. Ibland.
- Men lilla gumman. Det går inte. På grund av försäkringen.
- Skit också.


Kommentarer
Postat av: joel

jag undrar mest hur man är om man är pungsvettig på restriktioner.. betyder det att man svettas på reglerna eller att man kliar sig på pungen ofta?

jag känner mig helt förvirrad?

är jag Bert?

2008-04-08 @ 03:36:56
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Petra

Regler och bestämmelser överallt.. trodde att det var typiskt svenskt också, men där ser man. Även australiensarna kör fascist-fasoner =) Hade de inga blå plast-tossor du kunde få låna? ;-)

2008-04-08 @ 08:44:58
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: t0tta

Det var som fan.. Jag hade missat två inlägg... Generalsmisk på t0tta

2008-04-14 @ 04:07:42
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0