Nyheter som berör

I morse när jag slötittade på nyheterna så blev jag för en gång skull riktigt engagerad i vad som sades. Istället för nyheter om politiska skandaler, fotbollsspelare som knarkar eller vem är otrogen med vem, så kom riktiga nyheter.

Den första fick mig nästan att tappa tron på mänskigheten.
En kvinna har varit fånge i 24 år. Kidnapparen var ingen mindre än hennes egen far. Han låste in henne i källaren vid 18 års ålder och har misshandlat och utnyttjat henne systematiskt. Under fångenskapen födde hon sju barn, och 3 av dem låstes också in.
Läs mer här.

Den andra tände dock en gnista av hopp.
En ny teknik låter forkare kunna spåra bröstcancer med ett vanligt blodprov. På det här viset kan man upptäcka bröstcancer hela 4 år innan mammografin hade upptäckt den. Tack vare den tidiga upptäcken sjunker dödligheten drastiskt, läkaren i TV var så uppspelt att han faktiskt sa "chasen till tillfriskning är i så fall så gott som definitiv." Tekniken är fortfarande under utveckling men om allt går bra kan den nå marknaden inom ett år!
Läs mer här.

Två så olika nyheter. Två helt gigantiska nyheter. Jag har svårt att tro det. Kan männskligheten verkligen ligga bakom båda?

Kommentarer
Postat av: Linda

Läste nyss om kvinnan, hur kan man som far göra något sånt mot sitt eget barn? Jag mår illa av bara tanken.

2008-04-28 @ 07:06:41
URL: http://lmongo.blogg.se
Postat av: t0tta

Shit.. Folk är fan inte friska.

Hehehe, jag har helt enkelt inget foto på B.. Och han har inte bett om att få vara med på ett heller.. Konstigare än så, är det inte *S*

2008-04-28 @ 13:43:47
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0