Att bo i kollektiv

När vi beslutade oss för att flytta ned till Australien så kom givetvis frågan om boende upp.

"Jag vill bo i kollektiv" skriker Joel glatt.
(Jag är ganska säker på att han hade någon inre syn om ett harem just då.)

"Inte en chans" meddelar jag.
"Vi ska bo i studentkorridor. Så det så!"

Trodde jag. Väl nere så blev det givetvis kollektiv. Det fullkomligt kryllar av dem. Det är enda sättet för en student att klara hyran i Sydney. Eftersom det i princip är uteslutande internationella studenter som bor på det här viset är det bra ruljans, vi har under det senaste året bott ihop med inte mindre än 22 personer:

Alex, German, Claire, Jojo, Fabio, Carina, Kontisiga Daniel, Anubhav, Megan, Jennifer, Geraldo, Camillo, Quique, Den andra Daniel, Arum, Og-che, Yvette, Josh samt 4 koreaner som jag faktiskt glömt namnet på.

Det är väldigt kul att bo i Kollektiv. Och ibland väldigt jobbigt.
När det är 4 personer i kö till toaletten på morgonen är det jobbigt.
När alla kollar på TV tillsammans är det kul.
När någon sover i ens rum är det jobbigt.
När man får lära känna andra kulturer är det kul.
När andra par smiskar varandra jättehögt på kvällen är det knasigt.
När folk rymmer från städningen är det jobbigt.
När man vill umgås är det kul.
När andra par grälar är det märkligt.
När man får nya vänner är det underbart.



image224


image225

image226

Kommentarer
Postat av: mana

smiskningen låter ju underbart, haha ;P

2008-04-27 @ 09:03:57
URL: http://enhaxastankar.blogg.se
Postat av: undrande

22 personer?? hur jämrans stort bor ni egentligen?!

2008-04-27 @ 19:39:13
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0