Nyttigheten fortsätter

Kom just hem från ännu ett besök hos Ian Thorpes simhall. Joel slog ihop två av sina pass så vi var där ett tag, och jag kunde plaska runt bäst jag ville. 1000 meter lyckades jag ändå få ihop, och är inte så lite stolt över det.

En rolig iakttagelse från simbassängen: alla har simglasögon. Alla! Det var liksom de balla som hade simglasögon och de töntiga som var utan. Detta är ju inte jag ledsen för, jag älskar simbrillor. En av världens bästa uppfinningar.

En annan iakttagelse: Folk simmar inte bröstsim. Det är bara crawl. Eller olika försök till crawl. Men jag var den enda som föredrog att hålla huvudet ovanför vattnet. Joel har förklarat att det är nästan bara i norden vi lär oss bröstsim före crawl. Ball.

Nu väntar mumsiga majskolvar och melon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0