Handdisk

Nu har jag kommit fram till en ganska märklig sak.

Hemma i Sverige var jag urusel på att diska. Jag hatade det. Den fick ligga där på diskbänken och glo anklagande bäst den ville, jag tänkte inte diska förrän det var absolut nödvändigt. Usch vad tråkigt det var.
Trots att vi införskaffade en diskmaskin var det ändå så ooootoligt jobbigt det där med disken.

Men här nere har jag lydigt städat undan efter mig varje dag. Diskat stekpannan så fort jag är klar, inte låta använda glas så framme. För här bor vi så många att det inte skulle fungera om man slarvade. Alla är jätteduktiga.

Och vet du vad?
Det är inte så himla farligt när allt kommer till kritan.
Det fungerar rätt bra även utan diskmaskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0