Aquarobics

Ian Thorpe Aquatic Centre. Smaka på det namnet bara.
Det är stort, nytt och ballt. Slog upp portarna för bara tre månader sedan.

Golven är ännu inte infekterade av fotvårtor och kaklet glimmar fortfarande.
De erbjuder allt.
Allt förutom vattengymnastik. Istället heter det Aquarobics. 
En fyndig blandning av orden aqua + aerobics.

Nyfiken vågade jag prova och efter att tagit på mig obligatorisk flytutrustning var det hopp ned i vattnet!
I 45 minuter guppade jag runt tillsammans med de andra medelålders damerna. Instruktören ropade uppmuntrade ord varvat med skryt om sina biceps och vips så var man vältränad.

Betyg?
Visst var det kul, men jag vet inte om jag gör om det i första taget. Tror det passar mer som kom-igång träning snarare än "nu bränner vi fett!!" träning ;)

Blev lite avtänd av de ologiska och pittoreska omklädningsrummen. Inga skåp, duscharna skvätte över hela det minimala rummet, igen spegel, hårtork, krokar eller annat nödvändigt. Det var mest fyra väggar och en bänk. Om det är allt Ian Thorpe har att erbjuda står jag nog över.

Kommentarer
Postat av: gissa vem

det är i alla fall inget skinn i vattnet men jag tyckte jag såg en liten pojk pissa i poolen häromdagen

2007-12-03 @ 23:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0