Det smartaste jag gjort. På länge.

När Amanda flyttade ut försvann inte bara min bästa vän.
Jag fick även säga adjö till TV:n som flyttade med henne.



Funderade ett tag på att skaffa en ny, en stor, en vacker TV som skulle ersätta tomrummet. Men kom fram till att njäh, det orkar jag inte. Pengar har jag ju aldrig, och vad ska jag egentligen med en tv till? Det finns ju ytterst få program som faktiskt är värda den tiden och energin.

Så började mitt nya liv som Frigjord Från Televisionen. Och två månader senare kan jag konstatera att det var det bästa jag gjort. Nu har jag ju så mycket tid över! Så fantastiskt mycket man kan hitta på förutom att glo på Americas Funniest Homevideos!

Här följer lite exempel för den fantasi-svaga:
  • Ligga i sängen och titta på taket
  • Måla
  • Läsa den där boken
  • Spendera timmar i bastun
  • Strunta i att tvätta
  • Fotografera
  • Skriva strunt på bloggen
  • Gå omkring och INTE ha ångest
  • Äta Lindt mörk choklad med mintsmak
  • Lura med folk till gymmet
  • Titta på folk på gatan
  • Ligga i sängen och blunda
  • Hoppa i soffan
  • Gå på bio
  • Ligga i sängen tillsammans med någon
  • Dricka te

Och där har ni väl ganska så exakt mitt liv de senaste veckorna.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hade vi en bastu!?!

2009-10-25 @ 00:08:43
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Mne jag vill veta vad folk tycker:O fast det kanske är bäst att låta bli, never know ya know;D btw, det där med anti tv låter najs.. synd bara att man har en så fin tv som man harxD

2009-10-25 @ 11:00:38
URL: http://sandrasunderbara.blogg.se/
Postat av: annuendag

För mig är TV:n ett sällskap som kan hänga med på en hel del av de där aktiviteterna :)



Och ja, hallonvinäger är spännande. Man måste vara lite försiktig till vad man använder det bara, för i vissa kombinationer så blir det helt fel.

2009-10-25 @ 14:35:27
URL: http://annuendag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0