Först och främst: schagler

Trots högljudda och envisa protester från Amandas håll blev det en kväll med schalger. Vi tackar dock både gudarna och producenterna på SVT för geniala kommentatorer, då hela showen sattes i nytt och mycket mer underhållande ljus.

Röstningen var dock för mycket tydligen, då fick vi helt enkelt inte lov att sitta hemma framför tv:n så som resten av Europa gjorde. Nejdå, vi ska simma mot strömmen och dra till det mycket tvivelaktiga utestället blå, som ligger nedklottrat och inhyst i diverse skumma industrilokaler. Väl på plats kan vi förnöjt konstatera att det går inte att gömma sig för schlagern, då hela röstningen visades på storbild! Haha! In your face Amanda!






Så här glada blir Hanna och Lina då!



Och så här party var resten av gänget!

Sedan, folkens... ni såg väl själva? Norge vann så otroligt bisarrt överlägest att det inte fanns ord. Allt jag kunde göra var att skrika. Högt och länge. De stackarna som stod bredvid mig klagade men det fanns liksom ingen hejd. För varje tolva blev stämmningen bättre och redan efter 30 av ländernas röster stod det klart att Norge vunnit en skrällseger. Då utbröt en nationalistisk lycka vildare än något jag hittills upplevt.



Till och med Amanda släppte loss!
(och även hennes tuttar, som uppenbarligen inte vill hålla sig innanför linnet. Tur att hon har en fin BH?)





Alexander Rybak kom till och med och hälsade på!
Han lät meddela att han älskar mig, trots att det gör ont.
Jag kan inget annat säga än: Dito.




Efter vinsten drog vi in till centrum och jag blev återigen så lycklig över att få bo i en huvudstad. Det är här det händer. Folk dansade ned för gatan, sjöng och dansade med varandra. Jag vet att det låter tacky, men så var det faktiskt. Alldeles, alldeles underbart...

Kommentarer
Postat av: carro

haha vi satt hemma o kollade röstningen men när det framgått att norge slagit alla kände vi att vi inte kunde sitta kvar inne. vi som svenskar firade mer än grannarna som gick o la sig redan INNAN finalen va slut. drog oxå ner till stan o vilken stämning. spontana danståg på både torgata o karl johan :D UNDERBART!

2009-05-18 @ 21:54:24
URL: http://lajjn.blogspot.com
Postat av: ullisar

jag har varit i Norge en gång. det var vid Lillehammer-OS 92. jeez för nationalistiska norrmän, men dom var grymt glada och trevliga! och ölstinna... som bevisat på dina foton ;)

2009-05-19 @ 22:07:56
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0