Ett fall för JÄMO

Jag och Edvin har i hälsans och smalhetens tecken ingått en mycket sofistikerad GI-pakt. Vilken helt enkelt går ut på att den som bryter mot dieten måste straffas. Jag föreslog smisk med ett björkris alternativt streaking på karl johann som straff, edvin var dock något tveksam och föreslog en bestraffning a la moderna Sverige - pengar.

Jag grymtade lite missförnöjt och påpekade att jag konstant har ont om pengar, det måste vara en summa man faktiskt KAN betala (som alla vet kommer jag ju bryta mot reglerna. Varför gå emot sin naturliga instinkt liksom?) när Edvin å andra sidan ville ha ett straff som kändes ordentligt.

Återigen lade jag fram björkriset som förslag med det röstades ned.

Istället kom vi fram till att om jag bryter mot reglerna får jag betala 100 kronor, men om han bryter mot reglerna får han betala 500 kronor.

Jag är på det hela ganska nöjd med den dealen!

Kommentarer
Postat av: EgoElin

Du har all rätt i världen å va nöjd mä den! :D

2009-01-11 @ 11:15:39
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Nergfol

Hur kunde jag gå med på den?!

2009-01-11 @ 11:47:27
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Edvins kompis

Eftersom jag bara känner Edvin av er två, så undrar jag varför han över huvutaget ska köra på GI?! Det är ju inte nödvändigt!

Varför gick du med på det Edvin!?

2009-01-11 @ 22:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0