På en promenad genom stan

Solen tittade fram och det måste utnyttjas till max. Hade spenderat natten hos Amanda och tänke att en promenad från Tøyen till Briskeby var utmaning nog. Enligt kartan är det en nätt promenad genom hela Oslo, i verkligheten tog det mindre än en timma. Satte saker och ting i proportioner; i Sydney tog jag mig knappt från ett kvarter till ett annat på samma tid.




Och sedan inser jag hur min hjärna konstant jämför allt med mitt år i Australien. Humör, boende, mat, uteliv, ekonomi, nöjen, väder, hemlängtan, ja allt dras till olika paralleller och jag inser att det är samma men samtidigt absolut inte. Ja, det är en flytt för att starta nytt, jag är nyfiken på kulturen och älskar utmaningen. Jag kommer till ett språk jag nästan behärskar och flyttar till den största staden i det nya landet.

Men efter en flytt på 1590 mil, är 40 mil ingenting. Nu är jag världsvan på ett helt annat sätt och vet hur jag hittar information eller skapar kontakter. På ett sätt är jag mer ensam då jag inte längre har en pojkvän att dela det med, men samtidigt har jag redan två av mina närmsta vänner på behändigt avstånd. Jag är inte uppbunden tidsmässigt utan kan åka hem precis när jag vill. Faktum är att jag inte har gråtit en enda gång sedan jag kom hit, vilket är ett mycket gott betyg i känslomässiga Hannas värld.

Dagens norska ord: Morsom = Rolig, trevlig.

Kommentarer
Postat av: t0tta

Och så har du kvar OSS!!!!!

2008-10-05 @ 20:16:20
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: ullrika

dagsens svenska ord=happyforyou!



[ska bara lösa sig med jobbet också... håller tummarna!]

2008-10-05 @ 22:50:33
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: joel

fan babe, du ska se att det ordnar sig.. med tanke på att de anställer folk som skickar ut reject-brev klockan 20.37 på kvällarna så borde de ju ha behov av arbetskraft i alla fall.



Annars kan man ju alltid bli städare och sånt. eller rensa fisk och såna skojigheter.



Nåja, vi hörs väl snart, kommer du fortfarande till alingsås i helgen?

2008-10-06 @ 00:11:38
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0